Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff (Omnicom) winnen YIM Cannes Lions Competition
- Bureaus
- 17 mei 2016 @ 09:13
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - NieuwkomersMediabureauCannesAward
- 17 mei 2016 @ 09:13
- Redactie Bureaus
Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff van Omnicom MediaGroup hebben afgelopen week de YIM Media Lions Competition gewonnen. Op 19 juni vertrekken ze naar Cannes en vertegenwoordigen daar de Nederlandse mediabureaus tijdens de internationale Young Media Lions Competition in Cannes.
Op een zonovergoten donderdag organiseerde YIM de competitie bij De Persgroep in Amsterdam. De prijs? Het winnende team gaat samen met de Jonge Honden naar het Cannes Lions Festival en neemt daar namens Nederland deel aan de Young Media Lions Competition. Een waanzinnige start van de zomer dus. De opgegeven talenten hebben in teamverband een case uitgewerkt.
Didi van Doggenaar, voorzitter YIM: ‘Dit jaar werd de case verzorgd door KWF Kankerbestrijding. Het was een inspirerend vraagstuk waarbij 12 teams de strijd met elkaar zijn aangegaan. De opdracht was het schrijven van een communicatie- en mediastrategie met als doel het emotioneel laden van het merk van KWF Kankerbestrijding. Net als in Cannes moest er gewerkt worden met een uitdagend (media)budget.’
Anne-Marije Haijtink, brand- en marketingmanager bij KWF Kankerbestrijding: ‘De YIM'ers hebben deze dag veel creatieve ideeën met soms hele verassende ‘insights’ gepresenteerd. Het winnende team was overtuigend voor de jury door hun treffende overall aanpak; een creatief concept met impact, dat ook realistisch en uitvoerbaar is.’
Met dank aan de jury ; Anne-Marije Haijtink (KWF), Willem-Albert Bol (De Persgroep), Jasmijn Bouwmeester (M2Media), Sandra Westerduin, Christiaan van Betuw (Mediaxplain*), Munise Can (BSUR – Jonge Honden), Kasimir Landheer (Mister SAM), Pénélope Mazloumidès (OMD).
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Young Media Lions
- YIM
- Cannes Lions
- competitie
- mediabureaus
- winnaar
- Stefan Bothoff
- award
- Jorrit de Rooij
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing