Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff (Omnicom) winnen YIM Cannes Lions Competition

Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff (Omnicom) winnen YIM Cannes Lions Competition
  • Bureaus
  • 17 mei 2016 @ 09:13
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwkomersMediabureauCannesAward

Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff van Omnicom MediaGroup hebben afgelopen week de YIM Media Lions Competition gewonnen. Op 19 juni vertrekken ze naar Cannes en vertegenwoordigen daar de Nederlandse mediabureaus tijdens de internationale Young Media Lions Competition in Cannes.

Op een zonovergoten donderdag organiseerde YIM de competitie bij De Persgroep in Amsterdam. De prijs? Het winnende team gaat samen met de Jonge Honden naar het Cannes Lions Festival en neemt daar namens Nederland deel aan de Young Media Lions Competition. Een waanzinnige start van de zomer dus. De opgegeven talenten hebben in teamverband een case uitgewerkt.

Didi van Doggenaar, voorzitter YIM: ‘Dit jaar werd de case verzorgd door KWF Kankerbestrijding. Het was een inspirerend vraagstuk waarbij 12 teams de strijd met elkaar zijn aangegaan. De opdracht was het schrijven van een communicatie- en mediastrategie met als doel het emotioneel laden van het merk van KWF Kankerbestrijding. Net als in Cannes moest er gewerkt worden met een uitdagend (media)budget.’

Anne-Marije Haijtink, brand- en marketingmanager bij KWF Kankerbestrijding: ‘De YIM'ers hebben deze dag veel creatieve ideeën met soms hele verassende ‘insights’ gepresenteerd. Het winnende team was overtuigend voor de jury door hun treffende overall aanpak; een creatief concept met impact, dat ook realistisch en uitvoerbaar is.’ 

Met dank aan de jury ; Anne-Marije Haijtink (KWF), Willem-Albert Bol (De Persgroep), Jasmijn Bouwmeester (M2Media), Sandra Westerduin, Christiaan van Betuw (Mediaxplain*), Munise Can (BSUR – Jonge Honden), Kasimir Landheer (Mister SAM), Pénélope Mazloumidès (OMD).

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken