[Video] Effie-seizoen afgetrapt in Concertgebouw

[Video] Effie-seizoen afgetrapt in Concertgebouw
  • Bureaus
  • 13 mei 2016 @ 15:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • EffectMarketingAwardReclame

Het nieuwe Effie-seizoen is op 12 mei officieel ingeluid met een openingsborrel in het Amsterdamse Concertgebouw. Vanaf heden kunnen bureaus en adverteerders hun campagnes inzenden voor de Effie Awards 2016. De prijs wordt iets laagdrempeliger, er werden 8 noviteiten aangekondigd. De nieuwe juryvoorzitter Tex Gunning hield zijn openingstoespraak (video).

Alle cases dienen uiterlijk 16 september 2016 bij de Effie-organisatie binnen te zijn. Inzenden kan via de inzendmodule op effie.nl, waar deelnemers hun case handig online kunnen invullen en uploaden. Als men al eerder heeft ingezonden is het mogelijk om in te loggen met het bestaande profiel. Alle informatie is ook te vinden in de nieuwste versie van de Eppie, s’werelds eerste Effie-app.

Dick van der Lecq namens de Effie-stuurgroep: 'We willen het winnen niet makkelijker maken, maar het schrijven wel. De Effie-app geeft praktische tips & tricks rond het kiezen van de juiste categorie en het schrijven van een sterke case.'

De Eppie is een officiële app die gratis te downloaden is in de App Store (iPhone) en Google Play (Android). De app is een concept en productie van Etcetera en RedUrban. 

Nieuwe juryvoorzitter: Tex Gunning

De uitreiking van de Effie Awards vindt plaats op 1 november op dezelfde locatie als de lanceringsborrel, ofwel het Concertgebouw in Amsterdam. Er is een nieuwe juryvoorzitter, Tex Gunning (zie video), terwijl ookRoland van Maanen (ABN/Amro, foto boven rechts naast Effie-voorvrouw Mary Hoogerbrugge, De Positioneerders) de gelederen komt versterken.

Verder gaan Effie-partners masterclasses organiseren en is de inzendtermijn verlengd tot 16 september 2016. Ingezonden campagnes mogen lopen tot 30 juni. Wie voor het eerst inzendt krijgt 50% korting, om de drempel te verlagen, kondigde Effie-bestuurslid Dick van der Lecq (foto boven, links) aan. De categorie Bewustwording heet nu 'Maatschappelijk'. Meer info en inschrijffinstructies vindt u hier.

Aansluitend volgde een geanimeerde borrel met de nieuwe Effie-juryleden in het Concertgebouw. Uiteraard blijft u via MarketingTribune uitstekend op de hoogte van al het Effie-nieuws. (JM/PvWK)

Lees ook: Parool-borrelrubriek Schuim miste de wilde verhalen.

Key visual met de 8 noviteiten van het Effie-bestuur dit jaar.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken