KesselsKramer herdefinieert 'wereldreiziger' voor douane

KesselsKramer herdefinieert 'wereldreiziger' voor douane
  • Bureaus
  • 3 mei 2016 @ 12:02
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCommercialsCampagnes

De Belastingdienst koos eind vorig jaar reclamebureau KesselsKramer voor de invulling van hun meerjarige campagnevoering. Na campagnes voor de Belastingdienst zelf, is nu ook het eerste werk voor de Douane gelanceerd. Daarin herdefinieert KesselsKramer de term 'wereldreiziger'.

In de eerste drie tv-commercials (er volgen er nog zes), verschillende online films, radio-commercials, airport advertising, social, banners print- en andere uitingen wordt de term ‘de wereldreiziger’ opnieuw gedefinieerd. Een wereldreiziger is immers allang geen opgeschoten jongen met baard en rugzak meer. Zoals voice-over Frank Groothof helder in de commercials stelt, 'is iedereen die naar het buitenland gaat een wereldreiziger'.

En naar het buitenland, gaan we tegenwoordig allemaal. Oma’s, opa’s, vakantiegangers, zakenmensen, hoog- én laag opgeleiden, iedereen gaat vandaag de dag de grens over. Om dat te onderstrepen is in de campagne niks in scene gezet. Samen met fotograaf Hans Eijkelboom en fotograaf/regisseur Hans van der Meer zijn er alleen échte wereldreizigers in en rond de luchthaven gedocumenteerd. Het beste beeldmateriaal is vervolgens gebruikt voor de campagne.

Een campagne die oproept de Douane Reizen App vóór vertrek te downloaden, zodat je overal ter wereld kan checken wat je in je reisbagage mee terug mag nemen. Men weet inmiddels wel dát er regels zijn, maar vaak niet wat die regels precies zijn. Uit dienstverlenend oogpunt probeert de Douane middels de app en de campagne te voorkomen dat reizigers verboden producten of een te grote hoeveelheid van een product mee terugnemen naar Nederland. Met alle gevolgen van dien.

De campagne is het resultaat van een strategie die meer aanspreekt op het gedrag in de diverse fases die reizigers doorlopen; van voorbereiding tot vertrek op Schiphol of Eindhoven Airport tot in het vliegtuig.

Credits

Bureau: KesselsKramer
Creatie: Bart Eysink Smeets, Rens de Jonge, Erik Kessels
Productie: Pieter Leendertse, Tialda Lublink
Strategie: Olaf Kampman

Opdrachtgever: Belastingdienst, Douane en DPC
Verantwoordelijk bij klant: Dorine de Wilde, Marc Kruijtzer, Boudewijn Dominicus, Clarinda Moonen, Karin Burger, Renske van Hartevelt, Angela Verkade

Film: Regisseur: Hans van der Meer

Fotografie: Hans Eijkelboom



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken