KesselsKramer herdefinieert 'wereldreiziger' voor douane
- Bureaus
- 3 mei 2016 @ 12:02
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameCommercialsCampagnes
- 3 mei 2016 @ 12:02
- Redactie Bureaus
De Belastingdienst koos eind vorig jaar reclamebureau KesselsKramer voor de invulling van hun meerjarige campagnevoering. Na campagnes voor de Belastingdienst zelf, is nu ook het eerste werk voor de Douane gelanceerd. Daarin herdefinieert KesselsKramer de term 'wereldreiziger'.
In de eerste drie tv-commercials (er volgen er nog zes), verschillende online films, radio-commercials, airport advertising, social, banners print- en andere uitingen wordt de term ‘de wereldreiziger’ opnieuw gedefinieerd. Een wereldreiziger is immers allang geen opgeschoten jongen met baard en rugzak meer. Zoals voice-over Frank Groothof helder in de commercials stelt, 'is iedereen die naar het buitenland gaat een wereldreiziger'.
En naar het buitenland, gaan we tegenwoordig allemaal. Oma’s, opa’s, vakantiegangers, zakenmensen, hoog- én laag opgeleiden, iedereen gaat vandaag de dag de grens over. Om dat te onderstrepen is in de campagne niks in scene gezet. Samen met fotograaf Hans Eijkelboom en fotograaf/regisseur Hans van der Meer zijn er alleen échte wereldreizigers in en rond de luchthaven gedocumenteerd. Het beste beeldmateriaal is vervolgens gebruikt voor de campagne.
Een campagne die oproept de Douane Reizen App vóór vertrek te downloaden, zodat je overal ter wereld kan checken wat je in je reisbagage mee terug mag nemen. Men weet inmiddels wel dát er regels zijn, maar vaak niet wat die regels precies zijn. Uit dienstverlenend oogpunt probeert de Douane middels de app en de campagne te voorkomen dat reizigers verboden producten of een te grote hoeveelheid van een product mee terugnemen naar Nederland. Met alle gevolgen van dien.
De campagne is het resultaat van een strategie die meer aanspreekt op het gedrag in de diverse fases die reizigers doorlopen; van voorbereiding tot vertrek op Schiphol of Eindhoven Airport tot in het vliegtuig.
Credits
Bureau: KesselsKramer
Creatie: Bart Eysink Smeets, Rens de Jonge, Erik Kessels
Productie: Pieter Leendertse, Tialda Lublink
Strategie: Olaf Kampman
Opdrachtgever: Belastingdienst, Douane en DPC
Verantwoordelijk bij klant: Dorine de Wilde, Marc Kruijtzer, Boudewijn Dominicus, Clarinda Moonen, Karin Burger, Renske van Hartevelt, Angela Verkade
Film: Regisseur: Hans van der Meer
Fotografie: Hans Eijkelboom
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing