Samsung en Cheel claimen de schemer
- Bureaus
- 24 mei 2016 @ 11:28
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MobileSocial mediaCampagnesActivatie
- 24 mei 2016 @ 11:28
- Redactie Bureaus
De 'twilight', het magische licht dat verschijnt rond zonsopgang en -ondergang, is voor fotografie-liefhebbers een hoogtepunt. Twilight-foto’s komen dan ook regelmatig op Facebook en Instagram voorbij. Omdat de Samsung Galaxy S7 zelfs bij weinig licht perfecte foto's maakt en dus bij uitstek geschikt is voor de twilight, ontwikkelde Cheel voor Samsung de activatie ‘Own The Twilight’.
De camera van de Galaxy S7 is in de eerste fase van de campagne onder de aandacht gebracht met een viraal Instagram-account: ‘The Worst Instagram Account. Ever.’ In de huidige tweede fase van de campagne wordt de doelgroep met een online video aangespoord om buiten spectaculaire twilight-momenten vast te leggen.
Daarnaast is er een nauwe samenwerking met meerdere Instagram-influencers opgezet. Zij gaan #OwnTheTwilight introduceren en onder de aandacht brengen. Hun content en videotips over smartphonefotografie worden zowel via hun eigen kanalen en de actiesite als via een uitgebreid online mediaplan verspreid.
Mooiste twilight ter wereld
Omdat Samsung wil interacteren met alle smartphone- en fotografieliefhebbers, staat deze competitie open voor alle smartphonegebruikers, ongeacht het merk van hun device. Deelnemers kunnen hun inzending bekijken op digitale kanalen, maar bijvoorbeeld ook via het RTL-weerbericht. Weekwinnaars ontvangen als prijs een Galaxy S7 edge. De winnaar van de hoofdprijs vliegt naar het eiland Bali om daar de mooiste twilight ter wereld te bewonderen - en uiteraard te fotograferen.
Voor de activatie is een speciale website gebouwd die werkt als een app. Daar kunnen bezoekers een ‘twilight-alarm’ activeren om op de juiste tijd foto's te maken en is er meer informatie over de Galaxy S7 te vinden.
Credits
Bureau: Cheel
Creatie: Ton van Jole, Taco Zuidema, Annemiek den Uil, Björn Diemer, Stephan Gonnissen
Account: Janita Veenstra, Mariska Kloezen, Judith Langeslag
Agency Producer: Melissa Nieveld
Strategie: Ernst-Jan Koomans
Verantwoordelijk bij Samsung: Gerben van Walt Meijer, Marius Klijzing, Roos Bulder
Mediabureau: Starcom
Regisseur: Nanno Jiskoot
Productie Maatschappij: Hazazah
Producer: Cynthia Fidder
Line Producer: David Leite | With Milk Films
DOP: Nanko Goeting
Editor: Brian Ent | Kapsalon
Colorist: Tim van Paasen | The Compound
Online: Daniel Falkenhagen Corte Real | The Compound
Sounddesign & mixage: Marcel Bultman | Postoffice
Muziek: Sizzer Amsterdam
Digitale realisatie: Eva Rekers, Peter Zonneveld, Jeroen Hammann
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Galaxy
- mobiel
- schemer
- Own the Twilight
- campagne
- Cheel
- mobile
- activatie
- S7
- Samsung
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing