Samsung en Cheel claimen de schemer

Samsung en Cheel claimen de schemer
  • Bureaus
  • 24 mei 2016 @ 11:28
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MobileSocial mediaCampagnesActivatie

De 'twilight', het magische licht dat verschijnt rond zonsopgang en -ondergang, is voor fotografie-liefhebbers een hoogtepunt. Twilight-foto’s komen dan ook regelmatig op Facebook en Instagram voorbij. Omdat de Samsung Galaxy S7 zelfs bij weinig licht perfecte foto's maakt en dus bij uitstek geschikt is voor de twilight, ontwikkelde Cheel voor Samsung de activatie ‘Own The Twilight’.

De camera van de Galaxy S7 is in de eerste fase van de campagne onder de aandacht gebracht met een viraal Instagram-account: ‘The Worst Instagram Account. Ever.’ In de huidige tweede fase van de campagne wordt de doelgroep met een online video aangespoord om buiten spectaculaire twilight-momenten vast te leggen.

Daarnaast is er een nauwe samenwerking met meerdere Instagram-influencers opgezet. Zij gaan #OwnTheTwilight introduceren en onder de aandacht brengen. Hun content en videotips over smartphonefotografie worden zowel via hun eigen kanalen en de actiesite als via een uitgebreid online mediaplan verspreid.

Mooiste twilight ter wereld

Omdat Samsung wil interacteren met alle smartphone- en fotografieliefhebbers, staat deze competitie open voor alle smartphonegebruikers, ongeacht het merk van hun device. Deelnemers kunnen hun inzending bekijken op digitale kanalen, maar bijvoorbeeld ook via het RTL-weerbericht. Weekwinnaars ontvangen als prijs een Galaxy S7 edge. De winnaar van de hoofdprijs vliegt naar het eiland Bali om daar de mooiste twilight ter wereld te bewonderen - en uiteraard te fotograferen.

Voor de activatie is een speciale website gebouwd die werkt als een app. Daar kunnen bezoekers een ‘twilight-alarm’ activeren om op de juiste tijd foto's te maken en is er meer informatie over de Galaxy S7 te vinden.

Credits

Bureau: Cheel

Creatie: Ton van Jole, Taco Zuidema, Annemiek den Uil, Björn Diemer, Stephan Gonnissen
Account: Janita Veenstra, Mariska Kloezen, Judith Langeslag
Agency Producer: Melissa Nieveld
Strategie: Ernst-Jan Koomans
Verantwoordelijk bij Samsung: Gerben van Walt Meijer, Marius Klijzing, Roos Bulder
Mediabureau: Starcom
Regisseur: Nanno Jiskoot

Productie Maatschappij: Hazazah
Producer: Cynthia Fidder

Line Producer: David Leite | With Milk Films

DOP: Nanko Goeting
Editor: Brian Ent | Kapsalon

Colorist: Tim van Paasen | The Compound
Online: Daniel Falkenhagen Corte Real | The Compound
Sounddesign & mixage: Marcel Bultman | Postoffice
Muziek:  Sizzer Amsterdam

Digitale realisatie: Eva Rekers, Peter Zonneveld, Jeroen Hammann 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken