Selmore laat Skoda de drukke zaterdag claimen

Selmore laat Skoda de drukke zaterdag claimen
  • Bureaus
  • 9 mei 2016 @ 11:12
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameMarketingCommercialsCampagnes

Škoda kiest voor de zaterdag als communicatie-platform. Samen met reclamebureau Selmore en mediabureau MediaCom is een nieuwe campagne uitgerold, met als boodschap: 'Zaterdag is hard werken. Dus kun je wel een beetje hulp gebruiken.'

Zaterdag is de drukste maar ook de leukste dag van de week. Je rijdt van hot naar her. Sportclubs, kinderfeestjes, weekboodschappen, bouwmarkt, familiebezoek. Het is de dag waarop de auto, en dan zeker de Skoda, het best tot zijn recht komt. Niet alleen zijn ze vaak de ruimste in hun klasse, ze beschikken ook over tal van praktische ‘simply clever’-oplossingen. 

Gijs de Bruijn, strategy director van Selmore: 'Škoda is vanuit het verleden vooral bekend als merk ‘met veel auto voor je geld’. Met de nieuwe strategie kiest Skoda ervoor om het merk te worden met inlevingsvermogen. We laten zien dat we auto’s voor echte mensen maken, niet voor acteurs in blinkende wereldsteden.'

De campagne is zo geproduceerd dat elk onderdeel in alle lagen van de campagne tot leven komt. Aan de hand van een uitgekiende sequential messaging strategie krijgt iedereen op het juiste moment in de customer journey de juiste (zaterdag)content geserveerd.

Klaas Pieter Roemeling, directeur Škoda Nederland: 'Het gaat goed met ons in Nederland. We zien hier veel potentie in het merk, juist omdat Škoda zo goed bij Nederlanders past. Daarom bewegen we dichter naar de klant, herkenbaarder, typisch Nederlands. De Zaterdag-campagne is daar een belangrijk onderdeel van. We geloven echt dat deze route ons enorm gaat helpen, mede dankzij de bijzondere samenwerking tussen Škoda, Selmore en MediaCom en al onze andere partners. Van communicatie tot sales tot de dealers, iedereen doet mee.'

Niels Westra (Creative Director Selmore): 'We hebben er bewust voor gekozen om een platform te ontwikkelen rondom één dag. Een campagne waarbij niet de auto centraal staat, maar het drukke leven van de rijder. Een dappere keus van Škoda, want er zijn niet veel automerken die hun modellen durven neer te zetten als een gebruiksvoorwerp.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken