Embassy of Dutch Creativity kijkt verder dan Cannes
- Bureaus
- 1 jul 2016 @ 14:10
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InspiratieCreatieEvenementCannes
- 1 jul 2016 @ 14:10
- Redactie Bureaus
De organisatie van ‘Embassy of Dutch Creativity’ kijkt tevreden terug op de tweede editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens Cannes Lions Festival. Succesfactoren waren het grote aantal internationale gasten en een sterk programma. Daarnaast is men te spreken over de goede onderlinge samenwerking en de gezellige sfeer. Voor de toekomst wordt gekeken naar aanhaken bij andere creatieve handelsmissies.
Met een drie dagen durend programma werden in totaal zo’n 150 internationale gasten verwelkomd. De gastenlijst bestond onder andere uit internationale business partners, jong creatief talent, infleuncers uit de branche en buitenlandse pers.
Het hoogtepunt was de huldiging voor de makers van ‘The Next Rembrandt’, die uiteindelijk 16 awards wonnen. De dag erop was er een spetterend live optreden van Douwe Bob, bekend van zijn optreden tijdens het Eurovisie Song Festival eerder dit jaar. De laatste dag demonstreerde This Page Amsterdam live de ‘McTrax’, de interactieve placemat van McDonalds, die dezelfde dag ook nog een Cannes Lion won.
#LikeaDutchie
Buiten het Palais de Festival deden veel festivalbezoekers mee aan de VR Silent Disco en Join the Pipe deelde ruim 5.000 liter Amsterdams kraanwater uit aan de boulevard. Op social media werden de activiteiten ondersteund de campagne #likeaDutchie.
Een deel van de 45 ambassadeurs en 25 partners waren ook inhoudelijk betrokken bij het initiatief. Dog and Pony creëerde de visuele identiteit en Addikt de animaties. De audio en optredens werden door Amp.Amsterdam verzorgd, net als de VR Silent Disco die in nauwe samenwerking met onder meer DPDK, DigitasLBi en Samsung Nederland tot stand kwam. Boomerang Create zorgde voor Cannes Lions inhakers, Earforce voor een speciale audiobeleving op locatie, Wink voor de aankleding van de cabana. Egotribe en Say Cheese leverden de social live-wall: embassyofdutchcreativity.com
'Creatieve industrie heeft continuïteit nodig'
Bas Korsten (J. Walter Thompson Amsterdam): 'Nederland is en blijft een topland als het gaat om creatieve mogelijkheden. Vanuit Nederland kunnen we echt de wereld veroveren, zeker met ambassadeurs als de Embassy of Dutch Creativity. Als we nog meer durf en meer doorzettingsvermogen laten zien, houdt niemand ons tegen.'
Eric van Kooij, hoofd Economisch Cluster en Innovatie Attaché bij de Nederlandse Ambassade in Frankrijk: 'Ik had verschillende afspraken met bedrijven bij de Embassy of Dutch Creativity. Cannes Lions was bijzonder inspirerend en nuttig. Het is duidelijk dat we met deze sector in Nederland veel expertise en kwaliteit in huis hebben.'
Frans Blanchard, bestuur Stichting Tick: 'Wij leveren graag een bijdrage aan de continuïteit van dit initiatief, om de Nederlandse creatieve communicatie industrie verder internationaal te positioneren.'
Méér handelsmissies?
Inmiddels wordt ook naar de toekomst van het initiatief gekeken door de organisatie; de ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA. Zo is het initiatief naast Cannes Lions ook toepasbaar op andere Nederlandse creatieve handelsmissies, die gedurende het jaar kunnen plaatsvinden. Het initiatief heeft dus nog alle mogelijkheden om te groeien.
De Embassy of Dutch Creativity wordt georganiseerd door de IAA Nederland, ADCN, Dutch Digital Agencies, Dutch Digital Design, VEA en Orange Lions. Het doel is Nederlandse creativiteit op internationaal niveau te promoten en zoveel mogelijk internationale marketeers, business partners en talenten naar de ‘Embassy of Dutch Creativity’ met elkaar in contact te brengen. Het programma wordt verzorgd door bijna 45 ambassadeurs en 25 partners.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- 2016
- creatie
- Dutch Digital Design
- festival
- Nederland
- VEA
- uitbreiding
- Orange Lions
- Cannes
- Embassy of Dutch Creativity
- toekomst
- IAA
- Cannes Lions
- Dutch Digital Agencies
- terugblik
- handelsmissie
- reclame
- ADCN
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing