Crossmarks werkt samen met retail-analist Monolith
- Bureaus
- 28 jun 2016 @ 14:18
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InnovatieStrategieInstore marketingBig data
- 28 jun 2016 @ 14:18
- Redactie Bureaus
Strategisch retailadviesbureau Crossmarks uit ’s-Hertogenbosch en analytics-specialist Monolith hebben een partnerdeal gesloten. De bedrijven gaan samenwerken op het gebied van retail-analytics. Datagedreven optimalisatie van de winkelvloer is in het buitenland al sterk in opkomst. Crossmarks en Monolith bundelen de krachten om dit in Nederland een impuls te geven.
Crossmarks en Monolith geloven dat fysieke winkels dezelfde analyse- en testmogelijkheden moeten hebben als webshops om competitief te blijven in een snel veranderende markt. Monolith maakt gedetailleerde datacollectie in de winkel mogelijk en presenteert deze in een ‘ActionBoard’. Crossmarks vertaalt deze gegevens naar inzichten en retailadvies waarmee retailers in korte tijd de winkelprestatie sterk kunnen verbeteren. Deze geavanceerde vorm van retail analytics maakt het mogelijk om datagedreven beslissingen te nemen over aanpassingen in onder meer winkeldesign en winkellayout, routing, instorecommunicatie, assortiment, product placing en personeelsbezetting.
Albert Top, topman van Crossmarks: 'Dit is de volgende stap in het optimaliseren van die fysieke retailomgeving. Veel retailers maken op de winkelvloer nog steeds 80-90% van hun omzet. Wat online heel gewoon is - beslissingen nemen op basis van business intelligence - kunnen we nu ook in de fysieke retail toepassen. Het gaat er niet om wat mooi en leuk is, maar wat aantoonbaar werkt. Monolith is een bewezen oplossing met een geweldig track record. Grote internationale merken werken er al mee en zien hun rendement sterk stijgen door zoveel mogelijk aspecten in hun winkels meetbaar te maken.'
Martin Birac (Monolith): 'We have finally found experienced retail optimisation experts in Crossmarks with whom we share the same vision of responsive retail. Our ActionBoard will fit greatly into their original capabilities allowing both parties to create an unique proposition which will allow our customers to achieve true Shopability for Profitability.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing