Embassy of Dutch Creativity heeft programma rond voor Cannes Lions 2016

Embassy of Dutch Creativity heeft programma rond voor Cannes Lions 2016
  • Bureaus
  • 16 jun 2016 @ 12:04
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameEvenementCannesCreatie

De Nederlandse creatieve handelsmissie ‘Embassy of Dutch Creativity’ heeft zijn programma rond voor het Cannes Lions Festival. Gedurende drie dagen presenteren onder meer Vodafone, 72andSunny Amsterdam, MediaMonks, Wanderbrief, Talpa, Wink en J. Walter Thompson Amsterdam in de 'cabana' van IAA Global. Daarnaast is er een speciaal live-optreden van Douwe Bob en een Virtual Reality-ervaring voor festivalbezoekers.

Net als vorig jaar presenteert ‘Embassy of Dutch Creativity’ zich tijdens het Cannes Lions Festival. Ditmaal is de handelsmissie vertegenwoordigd door maar liefst 40 ambassadeurs en 25 partners, meer dan vorig jaar. Het doel is Nederlandse topcreativiteit te promoten, Nederlandse creatieve bedrijven met internationale business partners en talenten te verbinden, maar ook om Amsterdam en Nederland als creatieve hub te profileren.

De ‘Embassy of Dutch Creativity’ vindt plaats in de cabana van IAA Global vlakbij het Palais des Festivals. Het inhoudelijke programma is gericht op internationaal toptalent, potentiële business-partners en buitenlandse pers. Daarnaast is het ook de locatie waar de Nederlandse Lions-winnaars feestelijk worden onthaald.

The Next Rembrandt

Op woensdag presenteert J. Walter Thompson Amsterdam ‘The Next Rembrandt’, een  kanshebber op eremetaal bij de Innovation Lions. Wesley ter Haar is dit jaar Jury President voor de categorie Digital Craft en deelt zijn visie op gebied van digitale innovatie. Verder vertelt Vodafone over de ingezonden case ‘The Smart Jacket’.

Douwe Bob

Donderdag staat ‘Creative Leadership’ op het programma en betreden 72andSunny Amsterdam, Wanderbrief en THNK School of Creative Leadership het podium. Dit wordt gevolgd door een Amp.Session met Douwe Bob, de Nederlandse deelnemer aan het afgelopen Eurovisie Song Festival. Op vrijdag delen onder andere Talpa en Wink hun kennis over merken en entertainment.

VR Silent Disco

Op het festivalterrein kunnen bezoekers mee doen aan de VR Silent Disco om de ‘Dutch Dance Experience’ beleven. Dit is mogelijk gemaakt door een samenwerking met Digitas LBi, Amp.Amsterdam, Moyosa, DPDK en Samsung voor de Gear VR-brillen. Daarnaast wordt er door Join the Pipe kraanwater uit Amsterdam uitgedeeld aan bezoekers. Het geheel wordt ondersteund de campagne #LikeaDutchie, waarbij er nadruk wordt gelegd op de Nederlands cultuur en ‘way-of-working’.

De organisatie is wederom in handen van IAA Nederland, Dutch Digital Design, ADCN, Dutch Digital Agencies, Orange Lions en de VEA. De identiteit is ontwikkeld door Dog and Pony, terwijl Addikt verantwoordelijk was voor de animaties. Wink is betrokken bij het ontwerp en de inrichting van de cabana.

Internationale bezoekers kunnen zich aanmelden via Eventbrite, voor 22, 23 of 24 juni. 

Dit jaar zijn de ambassadeurs Achtung!, Addikt, Ambassadors, Artbox, Audentity, Blast Radius, Boomerang Create, Born05, BSUR, Burst, Circus Family, Code d'Azur, Colorbleed, Dawn, DDB & Tribal Amsterdam, Digitas LBi, Dog and Pony, DPDK, Earforce, Energize, Eyeforce, J. Walter Thompson, Kaliber, MediaMonks, Mirabeau, N=5, Netherlands Film Commission, New Amsterdam, Ogilvy, Smarthouse Films, Superhero Cheesecake, Tam Tam, Th1ng & Th2ng, The Solos, This Page Amsterdam, WeFilm en XXS.

De partners zijn Adforum, Adformatie, Adobe, Amp.Amsterdam, A Friend Of Mine, Creative Pool, Creative Social, Czar / Jointhepipe, Egotribe, Emerce, Fonk magazine, Kinetic, Made.For.Digital, Nederlandse Ambassade in Frankrijk, Noise + Our/Amsterdam, Samsung, Say Cheese, SoDa, Stichting Tick, Teufel, Telegraaf Media Groep (TMG), Vodafone en Wink.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken