Frédérique Demenint CEO Hill+Knowlton Nederland
- Bureaus
- 27 jun 2016 @ 13:11
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PromotiePersonaliaCommunicatiePR
- 27 jun 2016 @ 13:11
- Redactie Bureaus
Frédérique Demenint-van der Ven (44), directielid bij Hill+Knowlton Strategies Nederland, wordt per 1 juli van dit jaar benoemd tot CEO van het communicatieadviesbureau. Zij volgt Ingo Heijnen op, die na vijf jaar opschuift naar de functie van chairman van de onderneming. Hij kan de functie van CEO in Nederland niet meer combineren met zijn verantwoordelijkheden binnen het Europese management team van Hill+Knowlton.
Demenint (44) is al dertien jaar verbonden aan Hill+Knowlton Strategies, waarvan de laatste twee jaar als directielid. Zij gaf de afgelopen jaren leiding aan Corporate Communication, het grootste onderdeel van Hill+Knowlton in Nederland. Als CEO zal zij de eindverantwoordelijkheid hebben voor alle operationele activiteiten van het bureau. Zij rapporteert daarbij aan haar voorganger Ingo Heijnen, die als Senior Vice President Operations een portfolio van zeven landenorganisaties van Hill+Knowlton Strategies in Europa aanstuurt, waaronder Nederland.
Vanaf 1 juli bestaat de directie van Hill+Knowlton Strategies in Nederland uit Frédérique Demenint-van der Ven (CEO), voormalig CDA-politicus Jack de Vries (directielid) en Jenny Grevenstuk (financieel directeur).
'Frédérique is een van onze meest ervaren en vooraanstaande adviseurs, die zich in de afgelopen twee jaar als een zeer bekwaam directielid heeft betoond', zegt Lars Erik Gronntun, president en CEO van Hill+Knowlton Strategies EMEA. 'Zij weet de combinatie te maken tussen people management, commercieel en financieel inzicht en het leveren van adviesdiensten op het hoogste niveau. Frédérique is al enige jaren een drijvende kracht achter het succes van Hill+Knowlton in Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat de dagelijkse leiding van het bureau in zeer goede handen is bij haar en dat zij op haar eigen wijze invulling geeft aan de positie die we in Nederland innemen: het bureau voor de meest complexe communicatievraagstukken van organisaties en bestuurders, op momenten dat het er echt om gaat.'
Heijnen kiest voor Europees management
Ingo Heijnen (45) treedt na elf jaar terug uit de directie van Hill+Knowlton Strategies Nederland, waarvan de laatste vijf jaar als managing director en CEO. Hij kan die functie niet meer combineren met zijn verantwoordelijkheden binnen het Europese management team van Hill+Knowlton Strategies, waar hij sinds 2014 verantwoordelijk is voor de aansturing van de operaties in Frankrijk, Spanje, Portugal, Griekenland, Italië en Duitsland.
'Ingo heeft in zijn huidige rol drie verantwoordelijkheden: hij opereert als strategisch adviseur voor directies van verschillende bedrijven bij onder meer crises, fusies en overnames, geeft direct leiding aan een van onze grootste bureaus in Europa én hij stuurt nog zes andere landenorganisaties aan', zegt Gronntun. 'Hij heeft in de afgelopen vijf jaar samen met zijn team ervoor gezorgd dat onze Nederlandse vestiging met zo’n 50% is gegroeid en dat de toonaangevende positie van Hill+Knowlton in de markt verder is verstevigd – dat is een mooi track record. Nu is het tijd om het stokje in Nederland over te dragen, zodat hij zich kan concentreren op de verdere ontwikkeling van Hill+Knowlton Strategies in Europa, naast zijn werk als trusted advisor van opdrachtgevers in Nederland en daarbuiten.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Ingo Heijnen
- CEO
- Hill+Knowlton
- Frédérique Demenint
- Europa
- topvrouw
- communicatiebureau
- PR-bureau
- directie
- Nederland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing