KesselsKramer herpositioneert horeca-organisatie SVH

KesselsKramer herpositioneert horeca-organisatie SVH
  • Bureaus
  • 13 jun 2016 @ 11:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCampagnesBranding

SVH heeft als doel de vakbekwaamheid in de Nederlandse horeca te vergroten en presenteert zichzelf vanaf heden in een nieuwe, door KesselsKramer ontwikkelde positionering, huisstijl en campagne. Onder het nieuwe motto ‘SVH staat achter de Nederlandse horeca’ laat de brancheorganisatie zien dat ze door het bieden van leermiddelen, examens, meestertitels en expertise achter iedereen in de horeca staat: van meesterkok tot afwasser, van snackbar tot sterrenrestaurant, van horecaopleiding tot horecaondernemer.

Met fotografen Blommers/Schumm en de hulp van studenten van de mime-opleiding aan theaterschool AHK is deze gedachte gevisualiseerd in een serie beelden waarin verschillende horecamensen ‘zichtbaar onzichtbaar’ worden ondersteund. Daarnaast zijn een aantal monumentale stills gecreëerd in dezelfde stijl. Samen met de huisstijl en de tone-of-voice vormen zij de ingrediënten voor alle huidige en nog te ontwikkelen on- en offline middelen. Daarvan zijn een videomanifest en vakbladadvertenties enkele eerste uitwerkingen.

Nieuw visitekaartje voor gastvrijheidsindustrie

Later in het jaar zullen de nieuwe positionering, huisstijl en de nieuwe beelden ook zichtbaar worden in het interieur voor het nieuwe pand van SVH in Zoetermeer dat KesselsKramer samen met NewPurpose heeft ontwikkeld. Daarmee is het pand een visitekaartje voor de vele doelgroepen die er op bezoek komen en een belangrijk onderdeel in de gehele transformatie.

SVH heeft als doel de vakbekwaamheid in de horeca te vergroten en de aansluiting van het horecaonderwijs op het bedrijfsleven te verbeteren. Samen met partners uit het onderwijs, politiek en het bedrijfsleven worden de kwaliteitseisen van de branche vastgelegd, worden examens en leermiddelen voor opleiders, ondernemers en het onderwijs ontwikkeld, wordt kennis gewaarborgd door het afnemen van examens, wordt inspirerende voorlichting op scholen verzorgd en onderzoek in de branche gedaan. Ook is SVH verantwoordelijk voor de SVH Meestertitels.

'SVH lijkt niet meer op de organisatie van twee à drie jaar geleden', zegt SVH-directeur Ricardo Eshuis. 'Ons doel is nog steeds hetzelfde: het vergroten van de vakbekwaamheid en het verbeteren van de gastvrijheid in de horeca. Maar de manier waarop we dat doen is drastisch veranderd. SVH vaart nu een duidelijke eigen koers, in samenspraak met alle stakeholders in onze branche. Het oude logo met het boekje paste daarom niet meer bij waar wij voor staan en wat wij de branche te bieden hebben. Met ons nieuwe logo laten we zien dat wij achter de Nederlandse horeca staan. Wij willen onze jarenlange expertise en ons netwerk inzetten om mensen te helpen die van gastvrijheid hun carrière willen maken. Achter de schermen, daar gebeurt het allemaal, en daar staan wij. Of het nu gaat om afwassers, barista’s, leermeesters of SVH Meesters. Wij staan achter ze. Dat is onze boodschap.'

Credits

SVH: Ricardo Eshuis, Maarten Tetteroo, Bea Warmink
Art: Krista Rozema
Copy: Kara Fraser
Strategie: Olaf Kampman
Productie: Marie Medevielle
Fotografie: Blommers/Schumm
Casting: Mooiweer Streetcasting
Styling: Pascal-Joël Weber (Angelique Hoorn Management)
Prop styling: Ellen Hoske (Angelique Hoorn Management)
Visagie: Kimm Bakkers (Angelique Hoorn Management)
Bodypainting: Syllie Faces
Video: Bas Mooij



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken