Orange Lions organiseert 'The One That Got Away'

Orange Lions organiseert 'The One That Got Away'
  • Bureaus
  • 3 jun 2016 @ 14:28
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Award

Orange Lions, de organisatie die Nederland vertegenwoordigt in Cannes tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity, kondigt haar jaarlijkse evenement aan: The One That Got Away.

Het event, dat vorig jaar door zo’n 450 mensen werkzaam in de lokale en internationale creatieve industrie werd bezocht, belooft dit jaar groter dan ooit te worden met een verwacht publiek van 700 mensen.

The One That Got Away, georganiseerd door Orange Lions en ADCN (Advertising Design Creativity the Netherlands), vindt plaats op donderdag 30 juni in het Muziekgebouw aan ‘t IJ in Amsterdam. Het event wordt gehost door de Nederlandse Cannes Lions vertegenwoordiger Kerrie Finch, founder & CEO, FinchFactor.

Ook zal industrie legende Marcello Serpa als gastspreker aanwezig zijn tijdens het event. Hij zal worden geëerd met de Leeuw van St. Mark tijden het Cannes Lions Festival dat dit jaar plaatsvindt van 18 tot en met 25 juni.

Nederlandse Cannes Lions juryleden zullen tijdens de avond hun ervaringen en insights delen over het jureren en over hoe het is om ‘s werelds beste creatieve werk te mogen beoordelen. Elk jurylid heeft drie favoriete campagnes gekozen om te delen met het publiek waaronder ‘the one that got away’ – werk dat niet heeft gewonnen maar dat volgens hen toch heel bijzonder is en waar we iets van kunnen leren.  

Cannes Lions vertegenwoordiger voor de Nederlandse creatieve industrie; Kerrie Finch: ‘Het feit dat Nederland dit jaar wordt vertegenwoordigd door 10 juryleden, het grootste aantal ooit, is een ode aan de Nederlandse creatieve industrie. The One That Got Away geeft het publiek een kijkje achter de schermen van de juryleden, met waardevolle insights waarop de Nederlandse creatieve industrie verder kan bouwen.’

Dinesh Sonak, Managing Director bij ADCN: ‘Wij kijken erg uit naar een avond vol met waanzinnige creativiteit en diversiteit, met de beste ideeën en creatieve oplossingen vanuit verschillende media, disciplines en de planeet.’

De Nederlandse juryleden van 2016 zijn:

Digital Craft
Wesley ter Haar, co-founder & CCO, MediaMonks – Jury President

Film
Lars Jorgensen, executive creative director, Anomaly

Film Craft
Stephanie Oakley, director of film production, 72andSunny Amsterdam

Cyber
Kelsie van Deman, head of interactive production , Wieden+Kennedy Amsterdam

Direct
Patrick van Haperen, creative lead, Red Urban

Promo & Activation
Peter de Lange, creative founder, Lemz

Design
Jochem Leegstra, founder & creative director, ….staat

Creative Effectiveness
Martin Weigel, chief strategy officer, Wieden+Kennedy Amsterdam

Entertainment
Stuart Harkness, executive creative director, 72andSunny Amsterdam

Product Design
Tanja Soeter, head of design, HEMA

Cannes Lions - The One That Got Away, presented by Orange Lions and ADCN vindt plaats op donderdag 30 juni 2016 van 19.00-22.00 uur in Muziekgebouw aan ‘t IJ, Amsterdam. Het artwork van het event is verzorgd door bureau Vruchtvlees.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken