Auping lanceert campagne 'Sponsor van de Rust'
- Bureaus
- 21 jul 2016 @ 15:03
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringOlympische SpelenSportCampagnes
- 21 jul 2016 @ 15:03
- Redactie Sponsoring
Koninklijke Auping lanceert deze zomer de campagne 'Sponsor van de Rust'. De beddenfabrikant uit Deventer gelooft al meer dan 128 jaar dat rust de voedingsbodem is voor kampioenen. In aanloop naar Rio komt Auping daarom met een multichannel-campagne waarmee het - letterlijk als Sponsor van de Rust - bijdraagt aan betere prestaties van Nederlandse topsporters. Een goede nachtrust kan net hét verschil maken tussen zilver of goud.
Rust zorgt onder andere voor het ontspannen en herstellen van spieren en gewrichten en voor de energie die nodig is om een topprestatie te leveren. Goed slapen en presteren gaan hand in hand.
Auping is 'official partner' van de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond, waar onder anderen Billy Bakker, Mink van der Weerden, Margot van Geffen en Ellen Hoog topprestaties leveren. Ook sponsort Auping de rust van olympisch zwemkampioene Ranomi Kromowidjojo en het wielerteam Giant-Alpecin met onder anderen Tom Dumoulin. De sporters slapen op Auping bedden en krijgen slaap- en rustadvies van Auping-experts. Ellen Hoog: 'Ook rust is voor mij training. ’s Avonds voor twaalven naar bed en dan minstens acht, liever negen uur slapen. Tijdens drukke trainingsperiodes slaap ik overdag een uur en rust ik nog een aantal uur op bed.'
Reclamebureau Brand New Telly bedacht deze campagne voor Auping. 'Sponsor van de Rust' is een 360-graden campagne op landelijk niveau. Met de winactie 'Auping sponsort 10 jaar jouw rust' is het thema doorgetrokken naar de consument; een interactieve activatie die de vraag stelt 'Op welke sport val jij?' Consumenten maken kans op tien jaar gratis slapen: een compleet bed met meerdere sets bedtextiel. Lees hier meer over de campagne en bekijk de making of video.
Marjan Reitsma, Manager Communicatie & Trade Marketing bij Auping: 'Met deze campagne onderstrepen we de jarenlange expertise op het gebied van goede nachtrust en ultiem slaapcomfort. Rust is niet alleen voor topsporters, maar voor iedereen van groot belang. Het geeft energie, iedere dag weer. Het gaat verder dan een goede matras alleen; het verhaal achter de sporter laat zien welke factoren essentieel zijn om een topprestatie te leveren, en dat zijn ook rituelen en voeding. Deze campagne geeft ons de kans deze inzichten te delen.'
Credits
Auping: Marjan Reitsma, Colette de Beaumont, Dagmar Meijer, Bart van Bommel
Fotografie: Eric van den Elsen
Concept: Brand New Telly Industries
Creative Director: Wouter van der Pauw (Brand New Telly)
Art Director: Auke van Rossum (Brand New Telly)
Copywriter: Marcel Haasdijk (Brand New Telly)
Account: Merijn Aalbers (Brand New Telly)
Mediabureau: Mindshare
Social: Your Social
Mediapartner: De Persgroep
Online creatie: Design is Dead
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- Olympische Spelen
- Ranomi Kromowidjojo
- Auping
- zwemmen
- Brand New Telly
- sponsor
- sport
- bed
- slapen
- hockey
- rust
- sporters
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing