Auping lanceert campagne 'Sponsor van de Rust'

Auping lanceert campagne 'Sponsor van de Rust'
  • Bureaus
  • 21 jul 2016 @ 15:03
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringOlympische SpelenSportCampagnes

Koninklijke Auping lanceert deze zomer de campagne 'Sponsor van de Rust'. De beddenfabrikant uit Deventer gelooft al meer dan 128 jaar dat rust de voedingsbodem is voor kampioenen. In aanloop naar Rio komt Auping daarom met een multichannel-campagne waarmee het - letterlijk als Sponsor van de Rust - bijdraagt aan betere prestaties van Nederlandse topsporters. Een goede nachtrust kan net hét verschil maken tussen zilver of goud.

Rust zorgt onder andere voor het ontspannen en herstellen van spieren en gewrichten en voor de energie die nodig is om een topprestatie te leveren. Goed slapen en presteren gaan hand in hand.

Auping is 'official partner' van de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond, waar onder anderen Billy Bakker, Mink van der Weerden, Margot van Geffen en Ellen Hoog topprestaties leveren. Ook sponsort Auping de rust van olympisch zwemkampioene Ranomi Kromowidjojo en het wielerteam Giant-Alpecin met onder anderen Tom Dumoulin. De sporters slapen op Auping bedden en krijgen slaap- en rustadvies van Auping-experts. Ellen Hoog: 'Ook rust is voor mij training. ’s Avonds voor twaalven naar bed en dan minstens acht, liever negen uur slapen. Tijdens drukke trainingsperiodes slaap ik overdag een uur en rust ik nog een aantal uur op bed.'

Reclamebureau Brand New Telly bedacht deze campagne voor Auping. 'Sponsor van de Rust' is een 360-graden campagne op landelijk niveau. Met de winactie 'Auping sponsort 10 jaar jouw rust' is het thema doorgetrokken naar de consument; een interactieve activatie die de vraag stelt 'Op welke sport val jij?' Consumenten maken kans op tien jaar gratis slapen: een compleet bed met meerdere sets bedtextiel. Lees hier meer over de campagne en bekijk de making of video.

Marjan Reitsma, Manager Communicatie & Trade Marketing bij Auping: 'Met deze campagne onderstrepen we de jarenlange expertise op het gebied van goede nachtrust en ultiem slaapcomfort. Rust is niet alleen voor topsporters, maar voor iedereen van groot belang. Het geeft energie, iedere dag weer. Het gaat verder dan een goede matras alleen; het verhaal achter de sporter laat zien welke factoren essentieel zijn om een topprestatie te leveren, en dat zijn ook rituelen en voeding. Deze campagne geeft ons de kans deze inzichten te delen.'

Credits

Auping: Marjan Reitsma, Colette de Beaumont, Dagmar Meijer, Bart van Bommel

Fotografie: Eric van den Elsen

Concept: Brand New Telly Industries

Creative Director: Wouter van der Pauw (Brand New Telly)

Art Director: Auke van Rossum (Brand New Telly)

Copywriter: Marcel Haasdijk (Brand New Telly)

Account: Merijn Aalbers (Brand New Telly)

Mediabureau: Mindshare

Social: Your Social

Mediapartner: De Persgroep

Online creatie: Design is Dead



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken