Chocomel lokt festivalgangers met 'after-cruise'

Chocomel lokt festivalgangers met 'after-cruise'
  • Bureaus
  • 6 jul 2016 @ 10:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsFoodEntertainmentCampagnesMerken

Deze zomer lanceert Chocomel de campagne 'Daar had je zin in'. Het merk richt zich op een doelgroep van jongvolwassenen, in het bijzonder festivalgangers. Centraal binnen de campagne staat de Chocomel After Cruise waarbij festivalgangers van onder meer Amsterdam Open Air, Edelwise Festival en Solar Weekend Festivalworden verrast met een afterparty op het water.

De campagne is geheel ingericht rondom de spontane verrassing: je weet niet dat je er zin in hebt totdat je ermee wordt geconfronteerd. 'Van festivalgangers begrepen wij dat de grootste domper is als het feestje stopt en je nog even langer wilt genieten', zegt Wendy van Sante, brandmanager Chocomel. 'Hiertoe brengt Chocomel met de After Cruise de oplossing door een afterparty op het water. Het concept past perfect bij Chocomel omdat ook hiervoor geldt dat mensen vaak pas bedenken dat ze er zin in hebben op het moment dat ze het voorbij zien komen.'

Relevantie in de zomer

Met de After Cruise vindt Chocomel niet alleen een relevante eigen plek binnen het festivaldomein, want de After Cruise vaart bovendien de hele zomer in het weekend door Amsterdam en Rotterdam. Verschillende terrassen werken mee aan de actie en dienen als opstappunt. Van Sante: 'Aan boord worden er 360-graden beelden geschoten om een sterke link te leggen tussen online en offline. De After Cruise is 24/7 live te volgen via Chocomelaftercruise.nl, zodat iedereen spontaan op kan stappen. Daarnaast kan heel Nederland kans maken op een ervaring op de After Cruise: bij aankoop van een Chocomel op het terras kunnen consumenten tickets voor het Solar Weekend Festival winnen, inclusief een eigen unieke afterparty op onze cruise.'  

#daarhadjezinin

Ook wordt er nauw samengewerkt met festivalorganisaties, bekende fotografen en andere influencers, om de zomercampagne kracht bij te zetten. Op 4 juni testte Chocomel de aanpak na Open Air festival: 'We verrasten de feestgangers na het festival met de After Cruise. We hebben toen gemerkt dat het merk goed in het na-moment past en mensen echt enthousiast werden.'

Meevaren kan in Amsterdam op 15-17 juli en 30-31 juli. Rotterdam is de locatie op 13-14 augustus en 19-21 augustus. Festivals met een Chocomel-afterparty zijn The Social Garden (16 juli), Edelwise Festival (30 juli), Vunzige Deuntjes (31 juli) en Solar Weekend Festival (4-7 augustus).

Credits

Reclamebureau Achtung! (concept & online)

Creative director Daniel Sytsma

Producer Sharinda Teunissen / Johan de Meijer

Designer Richard Hedberg

Reclamebureau Tosti Creative (concept & offline) 

Managing director Max Pater

Communications director Pim Havinga 

Strategy director Joost Aartsen 

Creative director Roby Hormis 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken