Chocomel lokt festivalgangers met 'after-cruise'
- Bureaus
- 6 jul 2016 @ 10:00
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsFoodEntertainmentCampagnesMerken
- 6 jul 2016 @ 10:00
- Redactie Bureaus
Deze zomer lanceert Chocomel de campagne 'Daar had je zin in'. Het merk richt zich op een doelgroep van jongvolwassenen, in het bijzonder festivalgangers. Centraal binnen de campagne staat de Chocomel After Cruise waarbij festivalgangers van onder meer Amsterdam Open Air, Edelwise Festival en Solar Weekend Festivalworden verrast met een afterparty op het water.
De campagne is geheel ingericht rondom de spontane verrassing: je weet niet dat je er zin in hebt totdat je ermee wordt geconfronteerd. 'Van festivalgangers begrepen wij dat de grootste domper is als het feestje stopt en je nog even langer wilt genieten', zegt Wendy van Sante, brandmanager Chocomel. 'Hiertoe brengt Chocomel met de After Cruise de oplossing door een afterparty op het water. Het concept past perfect bij Chocomel omdat ook hiervoor geldt dat mensen vaak pas bedenken dat ze er zin in hebben op het moment dat ze het voorbij zien komen.'
Relevantie in de zomer
Met de After Cruise vindt Chocomel niet alleen een relevante eigen plek binnen het festivaldomein, want de After Cruise vaart bovendien de hele zomer in het weekend door Amsterdam en Rotterdam. Verschillende terrassen werken mee aan de actie en dienen als opstappunt. Van Sante: 'Aan boord worden er 360-graden beelden geschoten om een sterke link te leggen tussen online en offline. De After Cruise is 24/7 live te volgen via Chocomelaftercruise.nl, zodat iedereen spontaan op kan stappen. Daarnaast kan heel Nederland kans maken op een ervaring op de After Cruise: bij aankoop van een Chocomel op het terras kunnen consumenten tickets voor het Solar Weekend Festival winnen, inclusief een eigen unieke afterparty op onze cruise.'
#daarhadjezinin
Ook wordt er nauw samengewerkt met festivalorganisaties, bekende fotografen en andere influencers, om de zomercampagne kracht bij te zetten. Op 4 juni testte Chocomel de aanpak na Open Air festival: 'We verrasten de feestgangers na het festival met de After Cruise. We hebben toen gemerkt dat het merk goed in het na-moment past en mensen echt enthousiast werden.'
Meevaren kan in Amsterdam op 15-17 juli en 30-31 juli. Rotterdam is de locatie op 13-14 augustus en 19-21 augustus. Festivals met een Chocomel-afterparty zijn The Social Garden (16 juli), Edelwise Festival (30 juli), Vunzige Deuntjes (31 juli) en Solar Weekend Festival (4-7 augustus).
Credits
Reclamebureau Achtung! (concept & online)
Creative director Daniel Sytsma
Producer Sharinda Teunissen / Johan de Meijer
Designer Richard Hedberg
Reclamebureau Tosti Creative (concept & offline)
Managing director Max Pater
Communications director Pim Havinga
Strategy director Joost Aartsen
Creative director Roby Hormis
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing