Greenberry start innovatie-lab Disrupted by Design

Greenberry start innovatie-lab Disrupted by Design
  • Bureaus
  • 7 jul 2016 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingInnovatieDigital designStrategie

Het digitale bureau Greenberry start een apart label gericht op 'corporate innovatie', genaamd Disrupted by Design. Met deze nieuwe tak wil Greenberry ‘startup-denken' naar de boardroom brengen.

Greenberry-oprichter en directeur van het nieuwe label Jan-Willem van Beek: 'We leven in een tijd waarin corporates links en rechts worden ingehaald door disruptors die markten compleet op z’n kop zetten. We helpen ze de "toekomst te overleven" door snel proposities te ontwikkelen die een antwoord bieden op de snel veranderende spelregels in de markt.'

Om daarvoor te zorgen, maakt Disrupted by Design gebruik van een zelf ontwikkelde methodiek, genaamd de Innovation Sprint. Deze helpt corporates snel en succesvol innoveren en draagvlak te creëren voor verandering. Het doel is in drie dagen van probleem naar getest prototype te komen. De Innovation Sprint is al ingezet voor Nuon, Ahold, FBTO en PGGM.

Van Beek: 'Wat we als bureau hebben geleerd, onze werkwijze, passen we toe binnen de Innovation Sprint. Met deze methodiek versnellen we keuzeprocessen en dwingen we om zo snel mogelijk naar de uitwerking te gaan. Om vervolgens te weten wat de gebruiker ervan vindt, want dat is cruciaal. Na drie workshops weet een corporate zo al of zijn product levensvatbaar is.'

'Innovatie echt concreet maken'

Disrupted by Design wil het creatieve en slimme antwoord worden op de innovatietrajecten van de consultancybureaus. Oprichter Van Beek: 'Anders dan de consultancybureaus maken we innovatie echt concreet. In korte tijd komen we daadwerkelijk tot een tastbaar en prikkelend resultaat. Een slimme, beproefde oplossing die zich al heeft bewezen bij onze huidige klanten.'

Het nieuwe innovatielabel is een volwaardige partner van Greenberry en wordt geleid door de oprichters en partners van Greenberry: Jan-Willem van Beek, Bas van Bokhorst, Michael de Kruijf en Alain Dujardin. 

Van Beek: 'Waar Greenberry staat voor digitale marketingcommunicatie, staat Disrupted by Design voor het digitaal innoveren van diensten, producten en processen. Met dit tweeluik kunnen we onze klanten ook in de toekomst nog harder laten groeien.'

Al tien jaar helpt Greenberry bedrijven en merken vooruit. Het digitale bureau bureau ontwikkelt innovatieve producten voor klanten als BNN-VARA, KRO, Teva, Zilveren Kruis en Centraal Beheer.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken