Nederlandse Loterij gaat los met multimediale campagne
- Bureaus
- 13 jul 2016 @ 11:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsBrandingCampagnesMerken
- 13 jul 2016 @ 11:46
- Redactie Bureaus
Nederland maakt vanaf woensdag in een multimediale campagne kennis met het nieuwe merk Nederlandse Loterij. Dit is na de fusie tussen Nederlandse Staatsloterij en De Lotto de nieuwe naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Nederlandse Loterij investeert zijn opbrengst in de Nederlandse samenleving en zorgt ervoor dat een groot deel hiervan ten goede komt aan de sport en goede doelen. Een boodschap die ook centraal staat in de nieuwe tv-commercial van het veelbekroonde reclamebureau Lemz.
Nederlandse Loterij wil Nederland gezond en gelukkig maken. 'In de komende jaren gaat er veel veranderen in de kansspelmarkt', zegt CEO Frans van Steenis. 'Door de nieuwe wet Kansspelen op Afstand wordt deze markt straks ook voor buitenlandse (online) aanbieders opengesteld. Dankzij de fusie staat er nu een sterke organisatie die is opgewassen tegen deze concurrentie. We hebben weliswaar een nieuwe overkoepelende naam, maar met de vertrouwde producten. Allemaal met een duidelijk herkenbare link naar Nederlandse Loterij en met een duidelijke Nederlandse identiteit.'
Nieuw merk
In de komende tijd zal heel Nederland via een multimediale campagne kennismaken met het nieuwe merk. Een campagne waarin de wereld van sport en bewegen - mede mogelijk gemaakt door afdrachten van Nederlandse Loterij - zichtbaar wordt gemaakt. Het symbool van de campagne is de 'high-five': een gebaar dat staat voor triomf, het behalen van persoonlijke doelen en het delen van vreugde. De high-five is ook de rode draad in de tv-commercial waarmee de campagne vandaag van start gaat. Het draait hier om sport in de breedte: van een Olympisch kampioen tot een triatleet met een donorhart, van een damesvoetbalteam tot de eerste stappen in een revalidatieproces.
Daarnaast verschijnen advertenties in landelijke dagbladen, gevolgd door radiocommercials, online bannering, een online video en is er in de social media volop aandacht voor de campagne. Pieter van den Hoogenband en Wendy van Dijk hebben zich als ambassadeur aan Nederlandse Loterij verbonden. Pieter Van den Hoogenband vervult deze rol als inspirerend boegbeeld vanuit zijn achtergrond als drievoudig Olympisch zwemkampioen. Wendy van Dijk zal vooral de maatschappelijke kant van sport en bewegen onder de aandacht brengen.
Bijzondere verhalen
Nederlandse Loterij stimuleert sport in elke laag van de samenleving. Daarom krijgen mensen met bijzondere verhalen over sport en bewegen een podium door op de social kanalen van Nederlandse Loterij hun ervaringen te delen. Mensen voor wie sport en bewegen veel betekent, omdat het hen uit een sociaal isolement heeft gehaald, het hen helpt bij herstel en revalidatie, ze ondanks hun handicap het plezier van sporten kunnen beleven of hun beste vrienden erdoor hebben leren kennen.
Op Facebook en Instagramverschijnt elke dag een inspirerend verhaal waarin mensen vertellen welke betekenis sport en beweging heeft in hun leven. Al deze verhalen worden vanaf 14 juli gebundeld op de website Nederland Wint. Ook Wendy van Dijk en Pieter van den Hoogenband delen hier binnenkort hun persoonlijke verhaal.
Credits
Opdrachtgever: Nederlandse Loterij
Verantwoordelijk bij klant: Arno de Jong, Marcel Ribbens, Renske de Laat, David Selier, Krista van Beelen
Bureau: Lemz
Mediabureau: UM
BTL / Social Agency: CROWD
PR-bureau: NewsLab
Fotografe: Marije Kuiper
Productie: Hazazah
Regie: Nanno Jiskoot
Productie: Hazazah
D.o.P.: Tibor Dinglestad
Offline editor: Annelien van Wijnbergen
Online editor + grading: Joppo, de Grot
Sound design: Michael Sauvage
Muziek: Monster Music
RTV-producer: Fatima Engelhard
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- kansspelen
- Staatsloterij
- Lotto
- rebranding
- Loterij
- Krasloten
- Eurojackpot
- kennismaking
- Nederlandse Loterij
- commercial
- nieuwe naam
- sport
- Miljoenenspel
- Toto
- Lemz
- merk
- campagne
- Nederland wint
- Lucky Day
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing