Peter-Paul Blommers ceo van NPB Media
- Bureaus
- 29 jul 2016 @ 17:51
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieReclameMediabureauOutdoor
- 29 jul 2016 @ 17:51
- Redactie Bureaus
Peter-Paul Blommers is de nieuwe ceo van NPB Media. Hij is tevens aandeelhouder geworden van het bedrijf. NPB (Nationaal Publiciteits Bureau) is een media-exploitant gespecialiseerd in outdoor en werd recent onderdeel van de Scheybeeck Groep.
'Outdoor ontwikkelt zich als één van de weinige mediatypen heel goed in Nederland', zegt Blommers. 'NPB bestaat sinds 1937 en heeft met name in de afgelopen tien jaar een goede groei gerealiseerd. Het bijzondere van NPB is dat het retail ademt.'
NPB Media ontwikkelt in de directe omgeving van lokale retailers. De dienstverlening strekt zich uit over vrijwel alle gemeenten in Nederland - NPB heeft met 170 gemeenten een concessie gesloten. NPB exploiteert daarmee het meest fijnmazige outdoor netwerk van Nederland met ruim 19.800 reclamevlakken, waarbij het lokale vestigingen servicet van bijna alle grote landelijke retailers als Jumbo, McDonald's en Action maar ook het OLVG Ziekenhuis in Amsterdam en ijssalon Talamini in Deventer.
'Altijd superlokaal dus', aldus Blommers. 'Die fijnmazigheid stelt ons als geen ander in staat om lokale ondernemers sterker te laten performen naar hun lokale klanten. Echter bieden wij ook gemeenten de mogelijkheid om precies en actueel te communiceren met haar inwoners en bezoekers in de stad. In die combinatie zie ik de grote opportunity voor ons bedrijf in de komende jaren.'
Peter-Paul Blommers (53) was de afgelopen vier jaar ceo van het Koreaanse Cheel (het reclamebureau van Samsung) dat onder zijn leiding een sterke groei doormaakte. Daarvoor was hij 9,5 jaar ceo van Ogilvy & Mather in Nederland en 3,5 jaar ceo van TBWA\Direct Company. Naast zijn dagelijkse werkzaamheden is Blommers ook voorzitter van de Esprix Awards.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Ogilvy
- Peter-Paul Blommers
- NPB Media
- Cheel
- Action
- outdoor
- McDonald's
- mediabureau
- ceo
- Jumbo
- lokaal
- exploitant
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing