Rivella en Doutzen Kroes willen Wadden schoon houden

Rivella en Doutzen Kroes willen Wadden schoon houden
  • Bureaus
  • 5 jul 2016 @ 10:57
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijCommercialsCampagnesMerken

Rivella is een nieuwe campagne gestart waarin de natuurlijke schoonheid van de Wadden centraal staat. Samen met Doutzen Kroes zet het frisdrankmerk zich in om te laten zien hoe mooi dit stukje Nederland is en proberen ze ervoor te zorgen dat die schoonheid bewaard blijft. Kern van de campagne is de '1 fles = 1m2'-actie: elke fles Rivella die deze zomer over de toonbank gaat, staat voor één vierkante meter schoon Waddenstrand.

De campagne bestaat verder uit een samenwerking met drie bekende Nederlandse bloggers. Zij gaan op ontdekkingsreis over de eilanden, op zoek naar het ultieme Waddengevoel. Al Wadden-hoppend ontwikkelt elke blogger een route met highlights die het unieke karakter van dit natuurgebied benadrukken.

Rivella en Doutzen Kroes zetten zich deze zomer in om de Wadden schoon te houden. De actie 1 fles = 1m2 schoon strand wordt uitgevoerd in samenwerking met Stichting De Noordzee, die er deze zomer voor zorgt dat het strand op alle vijf de eilanden wordt schoongemaakt. Doutzen, die al van kinds af aan op de Wadden komt en het schoonhouden van de natuur van haar ouders meekreeg, geeft middels een online video de aftrap van de campagne. Verder wordt de 1 fles = 1m2 schoon strand actie gecommuniceerd in een add-on aan de TVC en komt de boodschap on-pack en instore terug.

Waddenhoppen

De nieuwe campagne heeft nog een belangrijke component. Rivella, Doutzen en drie bloggers gaan Waddenhoppen: op ontdekkingsreis over de eilanden, op zoek naar de natuurlijke schoonheid van de Wadden. Ter inspiratie laat als eerste Doutzen haar favoriete plekjes op de Wadden zien, waarna elke blogger zelf een favoriete route metmust sees maakt: één voor ouders met kinderen, één voor avonturiers en één voor ultieme rustzoekers.

De Waddenhoppers die met Rivella op reis gaan zijn Barbara van Erp, hoofdredacteur van het online oudermagazine Me-To-We, Maartje van Diepstraten, hoofdredacteur van reisblog Barts Boekje en Josephine Kay, head of content van Bedrock, het online magazine voor een bewuste levensstijl. Tijdens hun reis posten de bloggers over de Wadden in hun meest pure vorm. Vanaf begin augustus staan deze routes in films en routekaarten vereeuwigd op Rivella.nl, zodat heel Nederland kan genieten van het typische Waddengevoel.

'Wadden én Rivella zijn Fries'

Kiki Reyne, marketing directeur van Rivella, over de nieuwe campagne: 'Het Wad is naturel, ongekunsteld, uniek en grotendeels Fries – net als het merk Rivella dat eveneens Friese roots heeft. Rivella, Doutzen en drie bloggers gaan deze zomer op ontdekkingsreis, op zoek naar de ware Wadden-schoonheid. Zo laten we heel Nederland zien hoe prachtig dit stukje natuur is. En wie daar Rivella bij drinkt kan meteen bijdragen aan het behouden van de schoonheid van dit unieke natuurgebied.'

Het van oorsprong Zwitserse merk Rivella werd in 1957 door de Coöperatieve Condensfabriek Friesland (CCF) naar Nederland gehaald. Daar ontwikkelde Rivella de eerste suikervrije frisdrank in Europa, die in 1958 in de Friese restaurants en supermarkten werd geïntroduceerd. Vanaf 2014 is de eveneens Friese Doutzen Kroes het gezicht van Rivella en is de pay-off ‘Naturel is wel zo lekker.’ 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken