True ontwikkelt jongerencampagne voor Rabobank
- Bureaus
- 5 jul 2016 @ 13:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - VloggenContentCampagnes
- 5 jul 2016 @ 13:37
- Redactie Bureaus
'Vrienden Gevraagd (M/V)' is de online service van de Rabobank voor jongeren tussen de 14 en 18 jaar die deze zomer op zoek zijn naar vakantiewerk. Op de site Vriendengevraagd.nl inspireert de Rabobank met allerlei lokale vakantiebaantjes, waar jongeren samen met vrienden op kunnen solliciteren. Want geld verdienen is al leuk, maar als je dat samen met je vrienden kan doen, is dat natuurlijk nog veel leuker. Deze jongerencampagne is ontwikkeld door True.
Op Vriendengevraagd.nl staan de meest uiteenlopende vakantiebaantjes. Door hun adres in te vullen, krijgen jongeren een overzicht te zien van allerlei 'vrienden-baantjes': van fruitplukken of vakkenvullen tot bandjesklikken op een festival en van werken in de horeca tot in een dierentuin. Daarnaast staan er handige tips over samen solliciteren en kunnen vacatures eenvoudig met vrienden worden gedeeld via social media.
YouTube-ster Dylan Haegens trapt de campagne 'Vrienden Gevraagd' af met een videopost. Hierin waarschuwt hij jongeren op grappige wijze met de tien dingen die je niet moet doen tijdens je sollicitatie. Bovendien heeft hij ook een vakantiebaantje in de aanbieding: één 'lucky' vriendengroepje wordt deze zomer voor één dag het productieteam van Team Dylan Hagens.
De campagne 'Vrienden Gevraagd (M/V)' loopt de hele zomerperiode. In een geheel nieuwe campagnestijl bereiken True en Rabobank jongeren op Vriendengevraagd.nl, met bannering, social content (YouTube, Instagram) en ook lokaal met opvallende activaties vanuit Rabobank-kantoren. Alles met maar één doel: jongeren inspireren met de leukste vacatures waarin ze met hun vrienden samenwerken en daarmee geld verdienen. Bekijk hier meer uitingen van deze campagne.
Credits
Bureau: True
Creatie: Jimmy Mars, Pieter Perry
Design: Chris van der Werff
Creatieve directie: Wilbert Leering, Jeroen Ritsema
Account: Mariska Wilschut
Productie: Eveline Herklots, Luka Swijtink
Verantwoordelijk bij de klant: Oedo Brandsma, Ellis Ramakers
Technische realisatie: Fetch
PR-bureau: The Gardeners
Mediabureau: A Friend of Mine
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- gevraagd
- vlogger
- True
- Dylan Haegens
- vrienden
- content
- marketing
- Rabobank
- video
- jongeren
- YouTube
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing