True ontwikkelt jongerencampagne voor Rabobank

True ontwikkelt jongerencampagne voor Rabobank
  • Bureaus
  • 5 jul 2016 @ 13:37
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • VloggenContentCampagnes

'Vrienden Gevraagd (M/V)' is de online service van de Rabobank voor jongeren tussen de 14 en 18 jaar die deze zomer op zoek zijn naar vakantiewerk. Op de site Vriendengevraagd.nl inspireert de Rabobank met allerlei lokale vakantiebaantjes, waar jongeren samen met vrienden op kunnen solliciteren. Want geld verdienen is al leuk, maar als je dat samen met je vrienden kan doen, is dat natuurlijk nog veel leuker. Deze jongerencampagne is ontwikkeld door True.

Op Vriendengevraagd.nl staan de meest uiteenlopende vakantiebaantjes. Door hun adres in te vullen, krijgen jongeren een overzicht te zien van allerlei 'vrienden-baantjes': van fruitplukken of vakkenvullen tot bandjesklikken op een festival en van werken in de horeca tot in een dierentuin. Daarnaast staan er handige tips over samen solliciteren en kunnen vacatures eenvoudig met vrienden worden gedeeld via social media.

YouTube-ster Dylan Haegens trapt de campagne 'Vrienden Gevraagd' af met een videopost. Hierin waarschuwt hij jongeren op grappige wijze met de tien dingen die je niet moet doen tijdens je sollicitatie. Bovendien heeft hij ook een vakantiebaantje in de aanbieding: één 'lucky' vriendengroepje wordt deze zomer voor één dag het productieteam van Team Dylan Hagens.

De campagne 'Vrienden Gevraagd (M/V)' loopt de hele zomerperiode. In een geheel nieuwe campagnestijl bereiken True en Rabobank jongeren op Vriendengevraagd.nl, met bannering, social content (YouTube, Instagram) en ook lokaal met opvallende activaties vanuit Rabobank-kantoren. Alles met maar één doel: jongeren inspireren met de leukste vacatures waarin ze met hun vrienden samenwerken en daarmee geld verdienen. Bekijk hier meer uitingen van deze campagne. 

Credits

Bureau: True
Creatie: Jimmy Mars, Pieter Perry
Design: Chris van der Werff
Creatieve directie: Wilbert Leering, Jeroen Ritsema
Account: Mariska Wilschut
Productie: Eveline Herklots, Luka Swijtink
Verantwoordelijk bij de klant: Oedo Brandsma, Ellis Ramakers
Technische realisatie: Fetch
PR-bureau: The Gardeners
Mediabureau: A Friend of Mine



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken