[Campagne] TUI stuurt harde werkers op vakantie

[Campagne] TUI stuurt harde werkers op vakantie
  • Bureaus
  • 13 jul 2016 @ 13:41
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingActivatieCrossmediaCampagnes

Reisorganisatie TUI roept Nederland op met een sympathieke crossmediale campagne om mensen te nomineren die ‘Toe aan TUI’ zijn. Deze harde werkers, mensen die zich altijd belangeloos inzetten voor anderen maar teveel hooi op hun vork nemen, krijgen een vakantie aangeboden. De reisorganisatie heeft voor deze crossmediale campagne de krachten gebundeld met digitaal bureau GuiltyPeople, retailbureau Crossmarks, Sanoma en SBS.

De tv- en radiocommercials laten de consument inzien dat hij echt toe is aan vakantie. Want als je elke ochtend hoopt dat er een cocktail uit de koffieautomaat komt, je tijdens de lunch naar gegrilde visjes verlangt en een glas wijn, dan ben jij echt toe aan TUI.  

De andere communicatiemiddelen hebben een meer sociaal aspect: je nomineert ‘harde werkers’ in je omgeving, die er echt even tussenuit moeten, voor een last-minute van TUI. Op Toeaantui.nl geef je een collega, vriend(in) of een familielid op en laat hem of haar dit weten met een gepersonaliseerde video op Facebook en/of WhatsApp. Meer dan 15.000 harde werkers zijn inmiddels genomineerd voor een vakantie.

In Shownieuws overvallen Tim Douwsma, Kim-Lian van der Meij, Viktor Brand en Airen Mylène de genomineerden op ludieke wijze. De eerste winnaar geniet inmiddels van een verdiende vakantie op Mallorca.

'Deze 360° campagne waarbij we alle middelen inzetten zorgt voor een grotere herkenning van ons merk en leidt tot sociale interactie', zegt Edwin Hof, director digital marketing van TUI. 'Klanten nomineren bekenden die een vakantie verdienen. Deze manier van een last minute aanbieden past in onze ambitie om de klant centraal te stellen.'

Op 23 juni vierde TUI de start van de zomer met een 'Toe aan TUI'-avond. Klanten werden uitgenodigd om naar de winkel te komen met hun koffer en het speciale kofferlabel.  Zo maakten ook zij kans op een last-minute.

De ‘Toe aan TUI'-campagne loopt tot 27 augustus. De komende periode worden ‘harde werkers’ elke week verrast met een welverdiende vakantie door Shownieuws en TUI. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken