Heimat zet vrijheid centraal in campagne Hornbach

Heimat zet vrijheid centraal in campagne Hornbach
  • Bureaus
  • 25 aug 2016 @ 15:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingCommercialsCampagnes

Hornbach gaat altijd lekker over the top in zijn campagnes. Zo ook nu, onder de hoede van reclamebureau Heimat uit Berlijn. De nieuwe campagne 'Het is jaar project' toont een hipster die de verbouwing van zijn huis helemaal op zijn eigen manier doet - inclusief alles dat fout kan gaan. Maar wel op zíjn manier.

Nergens is de vrijheid zo groot als in je eigen huis. Nauwelijks last van regels en wetten. Lekker leven op je eigen manier: doen wat je wilt, wanneer je maar wilt. Een betere plek om te klussen bestaat niet. Jezelf helemaal laten gaan in je eigen bijzondere bouwproject. Want: Het is jouw project. Handen uit de mouwen en vol overgave doen waar jij zin in hebt.

Met de nieuwe campagne presenteert het reclamebureau Heimat een tegenhanger van de campagne uit het voorjaar. Was het in maart nog het vrijheidsgevoel dat men krijgt bij het beleven van de elementen, zo staat in de nieuwe campagne de vrijheid in eigen huis centraal. Een plek waar men zich wat betreft klussen nog helemaal kan laten gaan. Het is jouw project is dan ook een meer dan passende slogan.

Persoonlijke vrijheid bij verbouwing

De afgelopen maanden heeft Heimat zich intensief beziggehouden met het thema persoonlijke vrijheid en dan met name de beperking hiervan. Een zeer relevant thema. Maatschappelijke regels en wetten krijgen immers steeds meer de overhand en maken ons huis tot de plek waar je nog helemaal jezelf kunt zijn. Zo is er in nauwe samenwerking met de Britse regisseur Ian Pons Jewell (productie Anorak, Berlijn) een prachtige commercial ontstaan, waarin de charismatische hoofdrolspeler tijdens het klussen te maken krijgt met diverse stemmingswisselingen. Arrogantie, waanzin, falen en triomf: alles komt voorbij. De spot wordt gedragen door een excentriek en krachtig betoog voor individuele vrijheid.

Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. 

Credits

Opdrachtgever: Hornbach | Bureau: Heimat, Berlijn | Campagne: 'Het is jouw project' | Productie: Anorak, Berlijn | Regie: Ian Pons Jewell 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken