Talentpool L-A-D-A ingelijfd door TheBoardRoom

Talentpool L-A-D-A ingelijfd door TheBoardRoom
  • Bureaus
  • 24 aug 2016 @ 10:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MakersNieuwkomersCreatie

Regisseurscollectief TheBoardRoom breidt verder uit. Naast ervaren regisseurs wordt nu ook jong talent aangeboden. Initiatiefnemer Jacques Vereecken trekt daarmee de lijn voort die hij in 2010 begon met L-A-D-A. Deze talentpool van Caviar Amsterdam maakt nu ook deel uit van TheBoardRoom.

Vereecken geeft al jaren onderwijs aan de Nederlandse Filmacademie en ziet vrij snel wie van de studenten de ambitie en het talent heeft om door te groeien. Van de vier nieuwe namen zijn de eerste twee net afgelopen zomer aan de academie afgestudeerd: Marit Weerheijm en Joren Molter. De twee andere namen hebben een andere achtergrond. Vereecken: 'Wij bieden ze de mogelijkheid om vlieguren te maken op hun eerste professionele producties. Zowel in binnen- als buitenland.'

Marit Weerheijm heeft met haar haar afstudeer film 'Grijs is ook een kleur' de AvroTros Scenario Award gewonnen en de Topkapi Film Fiction Award bij het Keep an Eye Filmfestival. Verder heeft haar eindexamen commercial voor Polar Breeze de Golden Gate Award 2016 gewonnen. Marit's werk kenmerkt zich door de subtiele manier van storytelling en haar verrassend natuurlijke cast.

Joren Molter debuteerde op 16-jarige leeftijd op het Nederlands Filmfestival met de film "Vol van Leven”. Een jaar later volgt de film "Buitenlanders", opgenomen in New York, Berlijn en Groningen. Maatschappelijke thema’s komen vaak terug in zijn werk zoals ook te zien is in zijn eindexamen film “In Kropsdam is iedereen gelukkig” Hij heeft een buitengewoon goed gevoel voor timing die hij met succes inzet in humor en drama.

Grndpa is een groep filmmakers die inspirerend en cinematografisch werk maakt, met de focus op brandfilms en online commercials. Een team van drie creatieve vrienden die een film een duidelijke handtekening kunnen geven. Ze hebben net hun eerste film bij ons gedaan voor Hello Fresh met reclamebureau XXS.

Ook met Joost van Hezik hebben we al wat producties gedaan, maar hij mag hier niet ongenoemd blijven. De theaterachtergrond van Joost maakt dat hij op een bijzondere manier focust op acteurs en op vertelling. En doordat hij een groot netwerk heeft van acteurs, comedians en muzikanten, is zijn cast ook altijd raak.
 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken