Tele2, Indie Amsterdam en WeFilm lanceren korte film

Tele2, Indie Amsterdam en WeFilm lanceren korte film
  • Bureaus
  • 9 aug 2016 @ 10:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FilmCampagnes

Sinds eind vorig jaar daagt Tele2 Nederland uit om het internet helemaal leeg te trekken. Met de in april geïntroduceerde goedkoopste en grootste buitenlandbundels van Nederland kan dat nu ook over de grens. Tele2 liet dit weekend op bijzondere wijze zien dat je in het buitenland kunt internetten alsof je thuis bent. Ze haalde thuis letterlijk naar elders: tijdens zwarte zaterdag werd een klein Frans dorp aan de Route du Soleil compleet omgebouwd tot miniversie van Nederland.

Dit weekend lanceerde de provider een korte film waarin de opmerkelijke transformatie te zien is. De campagne is het resultaat van de samenwerking tussen Tele2, Indie Amsterdam en WeFilm. 

Sinds begin dit jaar zijn de tarieven voor roaming flink omlaag gegaan. Tele2 introduceerde ook nieuwe buitenlandbundels, zoals 1GB voor tien euro die een hele maand geldig is. Veel Nederlanders zijn echter niet op de hoogte van de voordelige opties en nog altijd als de dood voor hoge kosten. Tijd voor een volgende datarevolutie; ook in het buitenland moeten we kunnen YouTuben tot we scheel kijken en appen tot onze vingers blauw zien. Met de hulp van Nederlandse iconen als FEBO, Jumbo, Amstel én Frans Bauer werden vakantiegangers verrast met een Nederlandse oase, pal langs de drukste snelweg van Europa.

Cilesta van Doorn, Managing Director Brand & Communications bij Tele2: 'We zijn op zoek gegaan naar een manier om te laten zien dat internetten in het buitenland niet gelijk staat aan gigantische rekeningen. Wat ons betreft is de tijd voorbij dat mensen angstig hun roaming uitzetten zodra ze de grens over zijn. Prima als je even offline wilt zijn, maar tegen diegenen die door willen appen, mailen en surfen zeggen wij: trek het internet ook in het buitenland helemaal leeg.'

Creative Directors Rogier de Bruin en Emilio de Haan van INDIE Amsterdam: 'Internet alsof je in Nederland bent, dat vonden we een hele sterke belofte. Er zat dus maar één ding op: een fraai ongerept Frans dorpje ombouwen tot een oer-Hollands oord. Het was mooi om te zien dat de Nederlandse vakantiegangers zich echt ook echt meteen thuis voelden. Voordat we het wisten werd de polonaise al ingezet, en stonden de eerste beelden op Facebook.'

www.tele2.nl
www.indie-amsterdam.com
www.wefilm.com

 

 

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken