TomTom censureert campagne voor zeven nieuwe producten
- Bureaus
- 30 aug 2016 @ 11:16
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesBrandingMarketingAppsInnovatie
- 30 aug 2016 @ 11:16
- Jeroen Mirck
TomTom beleeft komende donderdag op electronicabeurs IFA in Berlijn zijn grootste productintroductie ooit. Het bedrijf kondigt maar liefst zeven nieuwe producten aan, waarvan twee geheel nieuwe productcategorieën. Opmerkelijk is de zwaar gecensureerde campagne waarmee TomTom hier aandacht voor vraagt.
In aanloop naar de grootschalige lancering in Berlijn heeft TomTom een actiewebsite live gezet, in combinatie met een ‘self censored’ persbericht en beeld, waarin alle concrete informatie over de nieuwe producten is gecensureerd met een zwarte marker. Ook circuleert er een gecensureerde YouTube-video. TomTom wil met deze campagne naar eigen zeggen 'de draak steken met zelfcensuur op internet'.
TomTom heeft als missie om technologie zo makkelijk te maken dat iedereen meer kan bereiken. Het bedrijf bestaat uit vier klantgerichte business units: Consumer, Telematics, Automotive en Licensing. Behalve navigatiesystemen maakt het bedrijf ook sporthorloges en actiecamera’s voor consumenten. Het hoofdkantoor is sinds de oprichting in 1991 gevestigd in Amsterdam. Bij het wereldwijd opererende TomTom werken 4.600 medewerkers.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- merk
- TomTom
- Berlijn
- zelfcensuur
- sporthorloge
- product
- navigatie
- IFA
- campagne
- censuur
- productcategorie
- productlancering
- introductie
- action camera
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing