TomTom censureert campagne voor zeven nieuwe producten

TomTom censureert campagne voor zeven nieuwe producten
  • Bureaus
  • 30 aug 2016 @ 11:16
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesBrandingMarketingAppsInnovatie

TomTom beleeft komende donderdag op electronicabeurs IFA in Berlijn zijn grootste productintroductie ooit. Het bedrijf kondigt maar liefst zeven nieuwe producten aan, waarvan twee geheel nieuwe productcategorieën. Opmerkelijk is de zwaar gecensureerde campagne waarmee TomTom hier aandacht voor vraagt.

In aanloop naar de grootschalige lancering in Berlijn heeft TomTom een actiewebsite live gezet, in combinatie met een ‘self censored’ persbericht en beeld, waarin alle concrete informatie over de nieuwe producten is gecensureerd met een zwarte marker. Ook circuleert er een gecensureerde YouTube-video. TomTom wil met deze campagne naar eigen zeggen 'de draak steken met zelfcensuur op internet'.

TomTom heeft als missie om technologie zo makkelijk te maken dat iedereen meer kan bereiken. Het bedrijf bestaat uit vier klantgerichte business units: Consumer, Telematics, Automotive en Licensing. Behalve navigatiesystemen maakt het bedrijf ook sporthorloges en actiecamera’s voor consumenten. Het hoofdkantoor is sinds de oprichting in 1991 gevestigd in Amsterdam. Bij het wereldwijd opererende TomTom werken 4.600 medewerkers. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken