Campagne 100-jarig Schiphol reist terug in de tijd

Campagne 100-jarig Schiphol reist terug in de tijd
  • Bureaus
  • 15 sep 2016 @ 00:17
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorCampagnesMerkenActivatieBranding

Deze maand bestaat Schiphol 100 jaar. Reclamebureau Sunshine and Sausages tekende voor de jubileumcampagne. Met ‘100 Years of Travelling in Style’ gaat de luchthaven terug naar de tijd dat vliegen nog een luxe en elitaire aangelegenheid was. In de campagne worden producten van nu en de iconische 'See Buy Fly'-shoppertas gefotografeerd in de stijl van de jaren '50.

Britta Sluis, marketingmanager van Schiphol, wil met de campagne passagiers motiveren winkels en horecagelegenheden te bezoeken. 'Je komt de campagne op de hele luchthaven tegen. Thematisch maar ook activerend. In abri’s, billboards, etalages, point of sale en online. Reizigers vinden speciale aanbiedingen in onze brochures en klanten die meer dan 25 euro uitgeven, krijgen de limited edition See Buy Fly Shopper Bag.'

Voor het eerst voert Schiphol dezelfde campagne voor zowel Schiphol Plaza, 'See Buy Fly' en Schiphol Parking. De reiziger wordt al op de parkeerplaats meegenomen in de campagne. Oldtimer bussen brengen passagiers naar de vertrekhal en piccolo’s helpen met je bagage. Eenmaal op Schiphol Plaza en in de vertrekhal wordt men verleid door aanbod in fashion, parfum, gadgets, ontspannen en goed eten. Kortom alles om te reizen in stijl.

Sluis: 'Het resultaat is een geïntegreerde campagne die tijdens de complete customer journey, de doelgroep veelvuldig activeert om te genieten van ons aanbod in de winkels en horeca.'

Credits

Schiphol: Britta Sluis, Marie Claire de Gou, Rens van Velzen
Bureau: Sunshine and Sausages
Creative directors: Niels Streckfuss, Bas Boterman
Art director: Diederik van Kollem
Copy: Joost Hammann
Strategie: Jeroen Huisman
Account: Jonnet Berg
Productiemaatschappij: Cake Film
Fotografie: Martin Dijkstra

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken