Campagne 100-jarig Schiphol reist terug in de tijd
- Bureaus
- 15 sep 2016 @ 00:17
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OutdoorCampagnesMerkenActivatieBranding
- 15 sep 2016 @ 00:17
- Redactie Bureaus
Deze maand bestaat Schiphol 100 jaar. Reclamebureau Sunshine and Sausages tekende voor de jubileumcampagne. Met ‘100 Years of Travelling in Style’ gaat de luchthaven terug naar de tijd dat vliegen nog een luxe en elitaire aangelegenheid was. In de campagne worden producten van nu en de iconische 'See Buy Fly'-shoppertas gefotografeerd in de stijl van de jaren '50.
Britta Sluis, marketingmanager van Schiphol, wil met de campagne passagiers motiveren winkels en horecagelegenheden te bezoeken. 'Je komt de campagne op de hele luchthaven tegen. Thematisch maar ook activerend. In abri’s, billboards, etalages, point of sale en online. Reizigers vinden speciale aanbiedingen in onze brochures en klanten die meer dan 25 euro uitgeven, krijgen de limited edition See Buy Fly Shopper Bag.'
Voor het eerst voert Schiphol dezelfde campagne voor zowel Schiphol Plaza, 'See Buy Fly' en Schiphol Parking. De reiziger wordt al op de parkeerplaats meegenomen in de campagne. Oldtimer bussen brengen passagiers naar de vertrekhal en piccolo’s helpen met je bagage. Eenmaal op Schiphol Plaza en in de vertrekhal wordt men verleid door aanbod in fashion, parfum, gadgets, ontspannen en goed eten. Kortom alles om te reizen in stijl.
Sluis: 'Het resultaat is een geïntegreerde campagne die tijdens de complete customer journey, de doelgroep veelvuldig activeert om te genieten van ons aanbod in de winkels en horeca.'
Credits
Schiphol: Britta Sluis, Marie Claire de Gou, Rens van Velzen
Bureau: Sunshine and Sausages
Creative directors: Niels Streckfuss, Bas Boterman
Art director: Diederik van Kollem
Copy: Joost Hammann
Strategie: Jeroen Huisman
Account: Jonnet Berg
Productiemaatschappij: Cake Film
Fotografie: Martin Dijkstra
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Travelling in Style
- outdoor
- 100 jaar
- reclame
- Schiphol
- abri's
- jubileum
- vakantie
- vliegen
- luchthaven
- Sunshine and Sausages
- retro
- reclamebureau
- 100 Years
- reizen
- vliegtuig
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing