Centraal Beheer toont RoadGuard-campagne in viervoud
- Bureaus
- 20 sep 2016 @ 10:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - EffectAppsReclameCampagnes
- 20 sep 2016 @ 10:36
- Redactie Bureaus
'Waarom vier keer betalen voor iets wat je maar één keer nodig hebt?' Met die boodschap vraagt Centraal Beheer aandacht voor zich pechhulp-app RoadGuard. Het grappige van de campagne is dat de uitingen inderdaad ook vier maal na elkaar te zien of horen zijn in print en op de radio.
Een gratis app waarmee je heel makkelijk hulp inschakelt. Dat is RoadGuard. De app is in mei geïntroduceerd in Nederland en sindsdien een regelrechte hit. Daarom biedt initiatiefnemer Centraal Beheer RoadGuard aan heel Nederland aan. Dat wordt kracht bijgezet met een campagne. Die afgelopen weekend alleen al bijna 10.000 downloads opleverde.
Robin Clements, directeur bij Centraal Beheer: ‘Tegenwoordig wil iedereen alles mobiel. En het moet er zijn op het moment dat het nodig is. RoadGuard heeft dat als uitgangspunt. RoadGuard is makkelijker, persoonlijker, logischer. In vier maanden tijd heeft RoadGuard bewezen succes. We hebben al tienduizenden klanten die RoadGuard op hun mobiel hebben en al velen weer op weg geholpen na pech.'
Opvallende campagne in viervoud
Clements: 'We zijn nu vier maanden actief en RoadGuard is goed op weg. We waren natuurlijk heel benieuwd naar de eerste ervaringen. Die zijn heel positief: gemiddeld krijgen we een 8,5 voor onze service. Daarom vinden wij het nu tijd om onze gratis pechhulp-app bij heel Nederland onder de aandacht te brengen met een campagne. Bovendien is de herfst in aantocht. In de koude maanden zien we gemiddeld meer pechmeldingen. We willen graag dat iedereen weet dat met onze pechhulpapp hulp dichtbij is, bij onverhoopte autopech.'
De campagne is vrijdag 16 september gestart met radio en is daarnaast ook zichtbaar in print en online. Centraal Beheer kiest daarbij voor een opvallende aanpak, die aansluit op de gedachte achter RoadGuard: Gemiddeld hebben Nederlanders één keer in de vier jaar auto- of motorpech. Waarom zou je vier keer betalen voor iets dat je maar een keer nodig hebt. Deze gedachte laat Centraal Beheer zien in de radiocommercial en advertentie door de boodschap vier keer terug te laten komen.
De meest voorkomende gevallen zijn een lekke band, een lege accu en problemen door verkeerd tanken. Maak je maar weinig gebruik van pechhulp, dan betaal je met een lidmaatschap wel je doorlopende abonnementskosten. Wil je auto een keer niet starten, dan kan dat omgerekend al snel honderden euro’s kosten. Met RoadGuard betaal je per keer dat je gebruik maakt van pechhulp. Hulp bij startproblemen kost je dan niet meer dan 70 euro.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing