Het Verdwenen Merk (4): Jan Dijkgraaf over Freeler
- Bureaus
- 6 sep 2016 @ 14:33
- Link
-
Richard Otto
Founder
Tens Media - DigitaalCommercialsMerkenMedia
- 6 sep 2016 @ 14:33
- Richard Otto
In een serie over Verdwenen Merken voelen Richard Otto en Robbert van Loon (auteurs van het gelijknamige boek) een groot aantal reclame- en mediamensen aan de tand over hun favoriete verdwenen merk. In deze aflevering: columnist Jan Dijkgraaf over Freeler.
Jan Dijkgraaf, onder meer columnist voor Metro: ‘Eén keer in mijn leven ontving ik een afkoopsom: bij Freeler. Ik schreef er een column onder het pseudoniem Willem Boer en toen verdwenen de columns. Topmerk!’
Over Freeler
Internetaanbieder Freeler ontstond in 1999 op initiatief van de ING Bank, Nationale-Nederlanden en de Postbank. Het merk werd bekend vanwege het aanbod van ‘gratis’ internet, hetgeen echter geen winstgevende onderneming bleek. Veel klanten gebruikten bijvoorbeeld wel hun gratis Freeler-mailaccount, maar belden niet in via Freeler. Het was voor Freeler dan ook de reden om toch maar € 1,45 in de maand te gaan vragen aan nieuwe abonnees. Hiermee kon het naar eigen zeggen 'in ieder geval uit de kosten komen'. Het publiek had hier geen boodschap aan en haakte massaal af.
In 2005 is het merk overgenomen door KPN dat de dienst voortzette onder het eigen Het Net. Ook het merk Het Net had niet het eeuwige leven. In 2009 werd de internetdienst opgeheven en ondergebracht bij KPN Internet.
Het boek 'Verdwenen Merken' kost € 29.95 en is hier te bestellen.
Lees ook:
-
Richard Otto
- Werkt bij: Tens Media
- Functie: Founder
- Website:http://www.tensmedia.nl
- Profiel »
- Jan Dijkgraaf
- Robbert van Loon
- provider
- Richard Otto
- merk
- Verdwenen Merken
- Freeler
- reclame
- commercial
- internet
- boek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing