[Campagne] Icepeak getest onder extreme omstandigheden
- Bureaus
- 21 sep 2016 @ 12:55
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenInstore marketingCommercialsCampagnes
- 21 sep 2016 @ 12:55
- Redactie Bureaus
Voor het Finse outdoormerk Icepeak hebben de bureaus Brompton Road en Sunshine and Sausages een nieuwe campagne ontwikkeld, met een sterke focus op online content. In het oog springt bovendien een serie van vier tv-commercials. Made.for.Digital is verantwoordelijk voor de productie.
Het Finse Icepeak, opgericht in 1996, is een van de grootste sportkleding- en outdoormerken in Europa. Vanaf september 2016 voegt het merk ook een schoenenlijn toe aan haar portfolio.
In de introductiecampagne voor de nieuwe footwear-lijn kiest Icepeak onder de titel ‘Tested Under Extreme Conditions’ een opvallende, humoristische positionering. De producten van het merk zijn weliswaar bestand tegen de meest extreme omstandigheden, maar Icepeak dicteert natuurlijk niet wat die extreme omstandigheden voor de consument moeten zijn. Die relativerende invalshoek vormt het uitgangspunt van een campagne met veel zelfspot. In een serie korte, catchy video’s zien we het hoofd van een alledaags gezin schoenen en kleding in en om het huis ‘testen’ op hun beloften, zoals onder anderen draagcomfort en waterdichtheid.
De campagne bestaat uit een serie online video’s en een social media-activatie die via de kanalen van internationale sales-partners wordt uitgezet. Daarnaast ook vier commercials, een instore campagne en outdoor materiaal.
De campagne gaat binnenkort van start in Rusland, Finland en Slovenië. Behalve commercials en online content bestaat de campagne ook uit instore materialen en outdoor zichtbaarheid.
Credits
Klant: Icepeak (L-Fashion Group) | Bureaus: Sunshine and Sausages en Brompton Road | Verantwoordelijk bij klant: Juha Luhtanen, Panu Suominen, Taru Luhtanen | Account: Jeroen Huisman (Sunshine and Sausages) en Jurgen Mohr (Brompton Road) | Creatie: Lennard Freij en Paul van Vliet (Sunshine and Sausages) | Regie: Joost van Hezik | DOP: Thomas Leermakers | Fotografie: Ruud Binnekamp | Geluid: Pim van Gorp | Productie, editing en postproductie: Made.For.Digital
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Finland
- humor
- footwear
- Icepeak
- outdoor
- Sunshine and Sausages
- commercial
- campagne
- test
- extreme omstandigheden
- Brompton Road
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing