[Campagne] Icepeak getest onder extreme omstandigheden

[Campagne] Icepeak getest onder extreme omstandigheden
  • Bureaus
  • 21 sep 2016 @ 12:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenInstore marketingCommercialsCampagnes

Voor het Finse outdoormerk Icepeak hebben de bureaus Brompton Road en Sunshine and Sausages een nieuwe campagne ontwikkeld, met een sterke focus op online content. In het oog springt bovendien een serie van vier tv-commercials. Made.for.Digital is verantwoordelijk voor de productie.

Het Finse Icepeak, opgericht in 1996, is een van de grootste sportkleding- en outdoormerken in Europa. Vanaf september 2016 voegt het merk ook een schoenenlijn toe aan haar portfolio.

In de introductiecampagne voor de nieuwe footwear-lijn kiest Icepeak onder de titel ‘Tested Under Extreme Conditions’ een opvallende, humoristische positionering. De producten van het merk zijn weliswaar bestand tegen de meest extreme omstandigheden, maar Icepeak dicteert natuurlijk niet wat die extreme omstandigheden voor de consument moeten zijn. Die relativerende invalshoek vormt het uitgangspunt van een campagne met veel zelfspot. In een serie korte, catchy video’s zien we het hoofd van een alledaags gezin schoenen en kleding in en om het huis ‘testen’ op hun beloften, zoals onder anderen draagcomfort en waterdichtheid.

De campagne bestaat uit een serie online video’s en een social media-activatie die via de kanalen van internationale sales-partners wordt uitgezet. Daarnaast ook vier commercials, een instore campagne en outdoor materiaal.

De campagne gaat binnenkort van start in Rusland, Finland en Slovenië. Behalve commercials en online content bestaat de campagne ook uit instore materialen en outdoor zichtbaarheid. 

Credits

Klant: Icepeak (L-Fashion Group) | Bureaus: Sunshine and Sausages en Brompton Road | Verantwoordelijk bij klant: Juha Luhtanen, Panu Suominen, Taru Luhtanen | Account: Jeroen Huisman (Sunshine and Sausages) en Jurgen Mohr (Brompton Road) | Creatie: Lennard Freij en Paul van Vliet (Sunshine and Sausages) | Regie: Joost van Hezik | DOP: Thomas Leermakers | Fotografie: Ruud Binnekamp | Geluid: Pim van Gorp | Productie, editing en postproductie: Made.For.Digital 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken