Nieuwe campagne Essent gaat over 'warme band met thuis'
- Bureaus
- 7 sep 2016 @ 11:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InterviewStrategie
- 7 sep 2016 @ 11:06
- Lucas Boon
Essent heeft 'een nieuwe film met een nieuwe merkbelofte' gelanceerd. 'Helemaal thuis' is door Etcetera ontwikkeld en geproduceerd in samenwerking met Caviar. Met de nieuwe campagne wil het energiebedrijf emoties als 'veilig' en 'geborgen' oproepen. Aan het woord Albert de Koning, head of marketing Formula Essent. 'Thuis is de belangrijkste plek op aarde.'
Waarom heeft u gekozen voor deze nieuwe positionering?
Essent ontwikkelde in 2010 samen met Etcetra de Essent Levert-campagne, om de omslag van traditionele leverancier naar dienstverlener te maken. De focus binnen onze dienstverlening is nu sterker gericht op producten en diensten die klanten helpen om het comfort in huis te verbeteren, zoals zonnepanelen en isolatie. Deze brengen we samen met onze lokale servicepartners bij de klant thuis. De volgende stap in onze positionering willen we nu bekrachtigen met de belofte 'Helemaal thuis'. Een bekende tagline, maar met een nieuwe en omvangrijkere dienstverlening.
Hoe ziet de campagne er naar uw idee uit? En hoe bent u te werk gegaan?
Hoe 'thuis' er uitziet is voor iedereen anders. Maar hoe het voelt, de emtionele kant, is juist opvallend hetzelfde. Geborgen, warm en bekend. Veilig. 'Helemaal thuis' gaat over de warme band die mensen hebben met hun huis. De belangrijkste plek op aarde. Deze emotie willen we in de campagne oproepen. En aanraken. Waarna we laten zien wat Essent kan betekenen, om jouw thuis zo prettig mogelijk te maken.
Dat doen we door steeds een van onze producten of diensten in de etalage te zetten. Dat is in dit geval de Nest Learning Thermostat, die eenvoudig via smartphone te bedienen is en leert welke temperatuur jij op welk moment prettig vindt. De start van een slim huis, een fijn thuis.
Essent lijkt niet erg zichtbaar te zijn in de energiemarkt, wordt dat verbeterd met deze campagne?
Het gaat niet alleen om de zichtbaarheid, maar het raken van de klant met de juiste boodschap. Dat doen we door het comfort van een fijn thuis te claimen. Een plek als jouw huis wil je van alle gemakken voorzien, zonder dat dat al teveel moeite kost, onbetaalbaar wordt of puur om de technologie draait. Daar helpt Essent met haar producten en diensten aan mee. En dat willen we uitdragen.
Wat moet deze campagne gaan 'doen'? Wanneer bent u tevreden?
Helemaal thuis bevestigt wat we graag willen: dat onze klanten zich thuis voelen bij Essent en voor ons kiezen als ze het comfort in huis willen verhogen.
(Credits: Bureau: Etcetera, Creatie: Stan van Zon en Gido van der Vlies, Strategie: Frank Huiberts en Job Koopman, Business Director: Danny van de Wetering, Campagne producer: Jozé Rikken, Productiemaatschappij: Caviar, Regisseur: Henry Scholfield, DOP: Rutger Storm, Producers: Evan van Riet, Riren Berhaeghe en Leslie Verbist, Post-productie: Nozon, Geluid : Alfred Klaassen, Muziek: De Geluiderij / Sander Baas, Verantwoordelijk bij klant: Monique van Weert, Ingrid Nagtzaam, Maaike Visser)
Oordeel zelf:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing