Nieuw Rotterdams bureau Funkel doet 'stand-up creation'

Nieuw Rotterdams bureau Funkel doet 'stand-up creation'
  • Bureaus
  • 13 sep 2016 @ 11:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieInspiratieNieuwkomersCreatie

'Het beste werk maak je samen. Mèt klanten.' Dat is de filosofie van het nieuwe Rotterdamse creatieve bureau Funkel. Het bureau ontwikkelde een geheel nieuwe werkwijze om samen met de opdrachtgever snel to the point te komen als het gaat om creatieve marketingideeën: 'Stand-Up Creation'.

Stand-Up Creation is een gezamenlijke sessie met een aantal mensen van Funkel en de klant, waarin allereerst de kern van het marketing- of communicatievraagstuk wordt ontrafeld. Bijzonder is dat in dezelfde meeting ook de eerste ruwe strategieën en concepten worden ontwikkeld. Ter plekke. Het bureau bedacht hiervoor een 6-stappenplan.

De vraagstukken voor een Stand-Up Creation-sessie kunnen heel divers zijn. Van introductiecampagnes, employer branding vraagstukken, interne communicatie, herpositionering van een product, tot naam- en productontwikkeling. Waarbij het uitgangspunt altijd het samenvoegen van klantkennis en creatief vermogen is. Na de sessie wordt gezamenlijk bepaald welke creatieve gedachten verder worden uitgewerkt.

Funkel heeft al een aantal Stand-Up Creation sessies met klanten gedaan en klanten reageerden zeer positief. Een aantal reacties: ‘We komen veel sneller tot de kern en de mogelijke oplossing’, ‘Het is heel inspirerend om echt samen live ideeën te ontwikkelen’ en ‘Dit was de meest efficiënte meeting ooit’.

Het nieuwe bureau Funkel is opgericht door Oscar Busman, Dimitri Korpershoek, Emil van der Beijl en Ingmar Rozeboom. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken