Nieuw Rotterdams bureau Funkel doet 'stand-up creation'
- Bureaus
- 13 sep 2016 @ 11:59
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieInspiratieNieuwkomersCreatie
- 13 sep 2016 @ 11:59
- Redactie Bureaus
'Het beste werk maak je samen. Mèt klanten.' Dat is de filosofie van het nieuwe Rotterdamse creatieve bureau Funkel. Het bureau ontwikkelde een geheel nieuwe werkwijze om samen met de opdrachtgever snel to the point te komen als het gaat om creatieve marketingideeën: 'Stand-Up Creation'.
Stand-Up Creation is een gezamenlijke sessie met een aantal mensen van Funkel en de klant, waarin allereerst de kern van het marketing- of communicatievraagstuk wordt ontrafeld. Bijzonder is dat in dezelfde meeting ook de eerste ruwe strategieën en concepten worden ontwikkeld. Ter plekke. Het bureau bedacht hiervoor een 6-stappenplan.
De vraagstukken voor een Stand-Up Creation-sessie kunnen heel divers zijn. Van introductiecampagnes, employer branding vraagstukken, interne communicatie, herpositionering van een product, tot naam- en productontwikkeling. Waarbij het uitgangspunt altijd het samenvoegen van klantkennis en creatief vermogen is. Na de sessie wordt gezamenlijk bepaald welke creatieve gedachten verder worden uitgewerkt.
Funkel heeft al een aantal Stand-Up Creation sessies met klanten gedaan en klanten reageerden zeer positief. Een aantal reacties: ‘We komen veel sneller tot de kern en de mogelijke oplossing’, ‘Het is heel inspirerend om echt samen live ideeën te ontwikkelen’ en ‘Dit was de meest efficiënte meeting ooit’.
Het nieuwe bureau Funkel is opgericht door Oscar Busman, Dimitri Korpershoek, Emil van der Beijl en Ingmar Rozeboom.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Rotterdam
- Funkel
- Oscar Busman
- Stand Up Creation
- bureau
- creatief
- Ingmar Rozeboom
- Dimitri Korpershoek
- Emil van der Beijl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing