Pink Ribbon en The Oddshop voeren campagne over bijeffecten na borstkanker
- Bureaus
- 29 sep 2016 @ 10:56
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijCommercialsCampagnes
- 29 sep 2016 @ 10:56
- Redactie Bureaus
The Oddshop heeft een nieuwe campagne gemaakt over hartproblemen, oh nee, borstkanker. De kijker wordt aanvankelijk op het verkeerde been gezet, maar uiteindelijk blijkt het een campagne van PinkRibbon te zijn. Het thema van Pink Ribbon in borstkankermaand oktober is dit jaar: 'Overleven met borstkanker.'
In de campagne komen drie vrouwen aan het woord met hun verhaal over de langetermijneffecten van borstkanker. In eerste instantie is niet gelijk duidelijk dat Pink Ribbon de afzender is. Dat is ook de bedoeling, legt creatief directeur Robert van der Lans uit: ‘Hartfalen en borstkanker zijn twee zaken waar het publiek niet direct het verband tussen legt. Toch heeft één van onze hoofdrolspeelsters als gevolg van de behandeling van borstkanker nu een hart met slechts een pompfunctie van 40%. Dan ben je op je vijftigste opeens hoogbejaard, met alle gevolgen van dien.’
Pink Ribbon en The Oddshop willen met de campagne mensen doen inzien dat zelfs als men de ziekte overleeft, er vaak ernstige en blijvende gevolgen zijn voor de patiënt.
‘De perceptie vandaag de dag is dat als je haar weer gaat groeien, je weer helemaal beter bent. En lekker weer door kunt met je leven. Maar dat is helemaal niet zo. De gevolgen zijn vaak blijvend en tekenen je voor het leven. Zowel fysiek als geestelijk.’ aldus Pink Ribbon. Met campagne wil Pink Ribbon niet alleen de impact van de behandeling van borstkanker laten zien maar ook de noodzaak van meer onderzoek benadrukken.
Naast de drie films produceerde The Oddshop ook 3 portretten met de vrouwen. Deze worden gebruikt in print en online. Tevens brengt Pink Ribbon dit jaar weer het Pink Ribbon Magazine uit en is er een nieuwe versie van de iconische Pink Ribbon Armband. De opbrengsten hiervan komen ten goede aan borstkankeronderzoek.
De campagne is vanaf vandaag tot eind oktober live in print, tv, outdoor, bioscoop, radio en online via pinkribbon.nl/overleven
Credits
Pink Ribbon: Anja Scheltens en Neeltje Meijs
Reclamebureau: The Oddshop
Creatie: Niels de Wit, Robert van der Lans, Marten Meijboom, Joost van der Schoot
Account: Oscar Hamming, Orfee Goedkoop, Madelon Tiemens
Design: David de Greef, Dino Kho
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Productiemaatschappij: Sounds Like Film
Regisseur: Louis van Zwol
Producer: Jorrit Gerritsen en Arjen Oosterbaan
D.O.P. : Jeroen Simons
Post-productie en edit: Sounds Like Film
Grading: Captcha / Barry Clarke
Muziek: Nando Eweg / Sounds Like Film
Voice-over: Fred Delfgaauw
Online productiemaatschappij: Lucas & Mallee
Mediabureau: Zigt
Lithografie: Straight Premedia
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing