Toyota imponeert met 4D VR-installatie The Impossible Quest

Toyota imponeert met 4D VR-installatie The Impossible Quest
  • Bureaus
  • 14 sep 2016 @ 09:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalVirtual RealityCampagnesCreatie

Voor de introductie van de nieuwste Toyota Prius Prime creëerde het Nederlandse productiehuis MediaMonks samen met Saatchi & Saatchi LA en 'visual futurist' Syd Mead (bekend van films als Tron en Blade Runner) de VR-ervaring 'The Impossible Quest'.

De VR-ervaring, geregisseerd door MediaMonks eigen Emmy-winnende regisseur Jason Zada, start met een 3D-design-ervaring ontwikkeld door een speciaal gemaakte VR-painting-tool waarmee gebruikers de essentiële elementen van het 'virtuele' universum kunnen maken. Deze creaties worden vervolgens real-time opgenomen wanneer de gebruiker zich door de futuristische wereld beweegt. 

Jason Zada, regisseur van MediaMonks: 'Samen met Syd Mead hebben we vanuit niets een originele geanimeerde wereld gebouwd. De 4D VR-installatie maakt gebruik van beweging, wind, vibraties en ruimtelijke verificaties om zo een volledige onderdompeling en rijervaring te simuleren die ongekend is. De in-game technologie maakt het mogelijk dat er real-time gepersonaliseerd kan worden, iets wat traditionele film-VR nog niet heeft kunnen bieden.'

Voor deze video hebben MediaMonks en Saatchi & Saatchi LA de bestaande hardware moeten 'hacken' om zo het beste resultaat te creëeren. Het eindresultaat ging in premiere tijdens TechCrunch Disrupt. 

Credits

Director - Jason Zada | VR Director - Sam Smith | Producer - Catherine Lee | Projectmanager - Erik-Jan ten Brinke | Lead Animator - Aljen Hoekstra | Concept Art - Syd Mead | Additional Concept Art - Joshua Min



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken