Toyota imponeert met 4D VR-installatie The Impossible Quest
- Bureaus
- 14 sep 2016 @ 09:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - DigitaalVirtual RealityCampagnesCreatie
- 14 sep 2016 @ 09:20
- Redactie Bureaus
Voor de introductie van de nieuwste Toyota Prius Prime creëerde het Nederlandse productiehuis MediaMonks samen met Saatchi & Saatchi LA en 'visual futurist' Syd Mead (bekend van films als Tron en Blade Runner) de VR-ervaring 'The Impossible Quest'.
De VR-ervaring, geregisseerd door MediaMonks eigen Emmy-winnende regisseur Jason Zada, start met een 3D-design-ervaring ontwikkeld door een speciaal gemaakte VR-painting-tool waarmee gebruikers de essentiële elementen van het 'virtuele' universum kunnen maken. Deze creaties worden vervolgens real-time opgenomen wanneer de gebruiker zich door de futuristische wereld beweegt.
Jason Zada, regisseur van MediaMonks: 'Samen met Syd Mead hebben we vanuit niets een originele geanimeerde wereld gebouwd. De 4D VR-installatie maakt gebruik van beweging, wind, vibraties en ruimtelijke verificaties om zo een volledige onderdompeling en rijervaring te simuleren die ongekend is. De in-game technologie maakt het mogelijk dat er real-time gepersonaliseerd kan worden, iets wat traditionele film-VR nog niet heeft kunnen bieden.'
Voor deze video hebben MediaMonks en Saatchi & Saatchi LA de bestaande hardware moeten 'hacken' om zo het beste resultaat te creëeren. Het eindresultaat ging in premiere tijdens TechCrunch Disrupt.
Credits
Director - Jason Zada | VR Director - Sam Smith | Producer - Catherine Lee | Projectmanager - Erik-Jan ten Brinke | Lead Animator - Aljen Hoekstra | Concept Art - Syd Mead | Additional Concept Art - Joshua Min
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Toyota
- MediaMonks
- campagne
- video
- installatie
- The Impossible Quest
- 4D
- VR
- Saatchi
- Virtual Reality
- Syd Mead
- 360 granden
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing