BSUR lanceert stijlvolle campagne Princess Yachts
- Bureaus
- 20 okt 2016 @ 13:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - BrandingMerkenPrintCampagnes
- 20 okt 2016 @ 13:01
- Redactie Bureaus
Het Nederlandse reclamebureau BSUR heeft de internationale campagne voor Princess Yachts afgetrapt met het eerste werk: een reeks stijlvolle zwart/wit-advertenties waarin de 'boot-clichés' vakkundig worden vermeden. De beelden zijn geschoten door de bekende fotograaf Roger Neve.
Princess Yachts International benoemde BSUR Amsterdam in 2015 als global lead agency voor de merkstrategie en -communicatie. De uitdaging bij deze eerste mondiale merkcampagne was om een 'frisse benadering binnen de categorie' te vinden, aldus Jan Rijkenberg, founding partner van BSUR. 'De bedoeling was om enthousiastelingen te bereiken buiten de botenwereld, met unieke verhalen over quality-time op zee.'
Kiran Haslam, marketingdirecteur van Princess Yachts: 'Our new brand campaign was derived from the number one concern of a typical trans-global Princess owner - family. We are really pleased that this campaign stands out from the typical 'boat on water' ads currently circulating in our segment, and there is real beauty to be discovered in the details, such as Coco the dog in 'the family dinner' and the Enid & Her Magic Yacht storybook moment in the 'father and son' advertisement.'
Om de zogenoemde 'categorie-clichés' te vermijden, schoot BSUR vier beelden van mensen in normale situaties, maar dan offshore op een jacht. Het bureau werkte niet met acteurs of modellen, maar met echte mensen die genieten van hun vrije tijd. De scènes, gefotografeerd door Roger Neve in zwart/wit, hebben een intieme uitstraling en laten de kijker zich onderdeel voelen van het moment. De campagne toont 'that you can be highly sophisticated whilst remaining down-to-earth, while at sea', aldus BSUR.
De campagne verschijnt in publicaties als Financial Times, Vanity Fair, Oracle, Mayfair Times, Wallpaper, Hole & Corner Magazine, Aston Martin Magazine en Royal Opera House.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- schip
- fotografie
- BSUR
- cliché
- Princess Yachts
- campagne
- Roger Neve
- cruise
- advertenties
- zwart/wit
- boot
- stijlvol
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing