Fama Volat maakt campagne Rockford Mills
- Bureaus
- 21 okt 2016 @ 08:03
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 21 okt 2016 @ 08:03
- Redactie Bureaus
Het Nederlandse jeansmerk Rockford Mills is terug en de essentie van het merk, kwalitatieve American denim, is behouden gebleven. De lancering start met een nieuwe campagne ‘for Real Men', met in de hoofdrol onder andere een van de grootste mannen van Nederland en een levensgrote ijsbeer.
Echte mannen
In de nieuwe marketingcampagne van het jeansmerk is de nadruk gelegd op de echte man. Met deze campagne zet het merk zich met een knipoog af tegen de metroman en instagramgebruikende hipsters. In de visuals staan ouderwets stoere mannen centraal, zoals een van de grootste mannen van Nederland (2,18 meter).
Echte fotografie
Het jeansmerk grijpt in de campagne terug naar het oude ambacht van Wet Plate Collodion; fotografie op glas. De beelden zijn ontwikkeld in de vergeten geraakte donkere kamer, waarna ze met de hand zijn ingekleurd. Ook de attributen, zoals een levensgrote ijsbeer en houtsnijwerk van een van de mannen, waren fysiek aanwezig tijdens de fotoshoot. In deze campagne dus geen CGI of instagramfilters. De campagnebeelden hangen door het hele land in ruim 100 Jeans Centre-winkels. Daarnaast wordt de campagne ondersteund door radiocommercials, winkelactivaties en online media.
Credits
Concept en strategie: Fama Volat Eindhoven | Fotografie: Erik Hijweege | Post productie: Wieger Poutsma | Productie radiocommercials: Van de Laar & van Efferen
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing