Havas Boondoggle maakt 'shitcampagne' voor Teva

Havas Boondoggle maakt 'shitcampagne' voor Teva
  • Bureaus
  • 5 okt 2016 @ 10:19
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenKlantenCommercialsCampagnes

Een 'shitcampagne', zo noemt Havas Boondoggle Amsterdam het eerste werk voor zijn nieuwe klant Teva Pharmaceuticals. Grapje natuurlijk, want de campagne heeft gewoon alles met shit te maken. Na een bureau-oriëntatie is Boondoggle aan de slag gegaan voor verschillende Teva-producten, waaronder Metamucil, Vicks en Sorefix.

De eerste campagne die van de band rolt is voor Metamucil, een middel dat helpt bij obstipatie. Dat komt vaker voor dan je denkt, we praten er alleen niet graag over.

Havas Boondoggle ontwikkelde een campagne die het onderwerp opvallend alledaags maakt met de themaregel: ‘Shit is soms makkelijker gezegd dan gedaan’. ‘Shit’ staat niet voor niets in de Top-2 van meest populaire vloeken op de Nederlandse televisie en daarnaast gebruikt 47% van de jongeren en 68% van de ouderen ‘shit’ bijvoorbeeld bij pijn of schrik. De campagne wordt breed uitgerold: tv, online, outdoor en winkelvloer.

Havas Boondoggle Amsterdam werkt verder onder andere voor de volgende merken: PostNL, Peugeot, Citroën, Nutrilon, Lely, Freo, KNVB, Disneyland Parijs, Stadshart Amstelveen, Thalys, Net4kids en IAmsterdam. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken