Heldergroen ontwikkelt voor Nibud awareness-campagne 'PortemoJA, PortemonNEE'

Heldergroen ontwikkelt voor Nibud awareness-campagne 'PortemoJA, PortemonNEE'
  • Bureaus
  • 27 okt 2016 @ 13:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatieMaatschappijActivatieCampagnes

Communicatiebureau Heldergroen ontwikkelde in samenwerking met het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) de campagne ‘PortemoJA, PortemonNEE’. Op dit moment is de campagne in volle gang. Met radiospotjes en filmpjes op internet worden mensen bewuster gemaakt van hun bestedingen.

Bij de campagne hoort een speciale actiesite: Besteedbewust.nl. Deze site staat vol (budget)tips en tools om mensen te ondersteunen in het goed omgaan met geld.

De campagne ‘PortemoJA, PortemonNEE’ is een bewustwordingscampagne met de doelstelling mensen bewust te maken van hun uitgaven en inzicht te geven in hun financiën. Uit onderzoek blijkt namelijk dat veel consumenten zich niet realiseren hoe belangrijk het plannen van de eigen financiën is. Dit is een groeiend maatschappelijk en steeds breder erkend probleem.

Een bekend voorbeeld is de koffie onderweg van een paar euro, die bij elkaar opgeteld toch een flink maandbedrag kost. Door consumenten te wijzen op onbewuste uitgaven en onbewust gedrag, krijgen ze meer inzicht in hun geldzaken. Ze beseffen waar hun geld eigenlijk naartoe gaat en dat is de eerste stap om bestedingsgedrag te kunnen veranderen. Concrete budgettips op de website helpen mensen eenvoudig keuzes te maken om bewuster met hun geld om te gaan.

NVB ondersteunt Nibud-campagne

Het Nibud is een onafhankelijk voorlichtingsinstituut dat al jaren onderzoek doet naar financieel gedrag van consumenten. Daarnaast geeft het Nibud voorlichting over de huishoudportemonnee. Denk aan onderwerpen als sparen, rondkomen en lenen. Kortom, geldzaken in de praktijk, zodat Nederlanders meer grip op hun geld krijgen.

De campagne wordt ondersteund door de Nederlandse Vereniging van Banken die onder andere in de Week van het Geld met het project ‘Bank voor de klas’ actief is op het gebied van financiële educatie.

Communicatiebureau Heldergroen ontwikkelt strategie, identiteit en comminicatie voor merken met idealen. Met een team van twaalf betrokken professionals werkt het bureau aan een heldere verbinding tussen mens, merk en maatschappij. Doel: de ideale wereld helpen realiseren. Op dit moment werkt Heldergroen onder meer voor Triodos Bank, VSB Fonds, Waar Winkels, Leoxx en Simavi. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken