Debat Trump-Clinton biedt marketingkansen voor Las Vegas

Debat Trump-Clinton biedt marketingkansen voor Las Vegas
  • Bureaus
  • 19 okt 2016 @ 13:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotieMarketingEvenementPolitiek

Vannacht vindt het derde en laatste presidentiële debat plaats tussen Donald Trump en Hillary Clinton in Las Vegas. Dit is de allereerste keer dat de gokstad een presidentieel debat host. Het tv-debat wordt georganiseerd in het Thomas & Mack Center op de campus van de University of Nevada, Las Vegas (UNLV). Dit biedt gouden marketingkansen voor de Las Vegas Convention and Visitors Authority (LVCVA).

LVCVA, de officiële marketing organisatie van Las Vegas, werkt samen met UNVL om dit debat in goede banen te organiseren. Het debat vindt plaats in het Thomas & Mack Center, een sport- en evenementenlocatie op de campus van de UNLV. Er hebben al vaker democratische en republikeinse debatten plaatsgevonden in Las Vegas, maar nog nooit eerder is hier een officieel presidentsdebat georganiseerd.

Het debat van aanstaande woensdag is het derde en laatste presidentiële debat tijdens dit ongekende verkiezingsseizoen. Op 8 november gaan de Amerikanen naar de stembus en wordt bekend wie de nieuwe President van de Verenigde Staten van Amerika wordt.

5.000 journalisten reizen mee met Trump en Clinton

Het debat trekt veel extra publiek: maar liefst 5.000 journalisten van over de hele wereld en tal van toeschouwers reizen af naar Las Vegas om aanwezig te zijn bij dit laatste debat tussen Donald Trump en Hillary Clinton. Dankzij de grote hotels in de stad die bij elkaar 150.000 hotelkamers kunnen aanbieden kan een event van dit formaat plaats vinden in Las Vegas. Met de wereldwijde aandacht die dit debat krijgt, is dit het perfecte moment om Las Vegas op de kaart te zetten als de ultieme locatie voor grootschalige evenementen, meetings en congressen.  

Las Vegas Convention and Visitors Authority (LVCVA) zet Zuid-Nevada in de Verenigde Staten wereldwijd op de kaart als vakantie- en congresbestemming. Daarnaast verzorgt LVCVA de exploitatie van het Las Vegas Convention Center en het Cashman Center. Met bijna 150.000 hotelkamers in Las Vegas en meer dan 1 miljoen vierkante meters aan meeting- en expositieruimte, richt LVCVA zich op het aantrekken van zowel grotere aantallen toeristen als zakelijke bezoekers. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken