Nieuwe merkcampagne Nuon: 'Luisteren geeft energie'

Nieuwe merkcampagne Nuon: 'Luisteren geeft energie'
  • Bureaus
  • 4 okt 2016 @ 10:54
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsMerkenMarketingCampagnes

Nuon heeft een nieuwe merkpositionering ontwikkeld met bijbehorende merkcampagne. De energieleverancier gaat zich nog meer focussen op de werkelijke behoeftes van klanten, en mensen laten voelen dat ze bij Nuon in goede handen zijn. Deze merkpositionering is creatief doorvertaald in een geïntegreerde merkcampagne met als boodschap: ‘Luisteren geeft energie’. Storytelling-agency Lemon Scented Tea hielp Nuon bij de ontwikkeling en realisatie van deze merkpositionering.

Energie is low interest. Mensen willen er best even induiken, maar niet te lang. Uit onderzoek blijkt dat klanten ongeveer 6 minuten per jaar over hun energieleverancier nadenken. Maar wanneer ze dan in contact zijn met hun energieleverancier verwachten ze wel een goede dienstverlening. Dat hun energiebedrijf hen begrijpt en daardoor proactief helpt. En dat begint met goed luisteren. Nuon begrijpt dit als geen ander en speelt hier op in met haar merkpositionering en dienstverlening.

Friso Westenberg, marketingcommunicatie manager van Nuon: 'Uit ons onderzoek blijkt dat klanten niet onverwacht willen bijbetalen op hun jaarafrekening. We weten ook dat ze niet regelmatig hun energiestand checken. Door regelmatig een seintje te sturen om te vertellen hoe het er voor staat met hun energieverbruik laten we zien dat we echt naar hen hebben geluisterd.'

'Mentaliteit diep in organisatie'

Paco Liebrand, klantstrategie-director bij Nuon: 'Mensen krijgen tegenwoordig van alles aangeboden. Hartstikke mooi, maar wij willen begrijpen waar ze echt behoefte aan hebben en zo met passende oplossingen komen. Zodat we een verschil blijven maken. Nu, én in de toekomst.'

Gijsbregt Vijn, managing director Lemon Scented Tea: 'Het mooie van deze positionering en campagne is dat het een mentaliteit is die dwars door de organisatie heengaat. Het is dus meer dan de nieuwe merkcampagne die alleen richting aan de externe communicatie geeft. Zo bouwen we samen met alle afdelingen aan één sterk Nuon-merk, met één helder, consistent verhaal.'

Om de positionering te lanceren is een geïntegreerde merkcampagne gemaakt met als boodschap: 'Luisteren geeft energie. Daarom luisteren wij naar u.'  Westenberg: 'Met deze campagne richten we ons op het hoofd, maar vooral ook op het hart van mensen. Door ze te laten zien dat door naar elkaar te luisteren, we elkaar beter leren begrijpen.' De campagne bestaat onder andere uit verschillende tv-commercials en online campagnes gemaakt door Lemon Scented Tea.

Credits

Opdrachtgever: Nuon | Bureau: Lemon Scented Tea (concept & realisatie), FCB (activatie) | Mediabureau: UM, I-Prospect | Regisseur: Wouter Stoter | Productiemaatschappij: MINIbar 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken