Gouden Effies voor Albert Heijn en Hertog Jan
- Bureaus
- 3 nov 2016 @ 10:04
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - EffectCampagnesAwardMarketing
- 3 nov 2016 @ 10:04
- Jeroen Mirck
Twee Gouden Effies (voor Hertog Jan en AH), zeven keer zilver, negen keer brons en twee eervolle vermeldingen. Dat is de oogst van de Effie Awards 2016. Deze prijzen van Vea en BVA voor de meest effectieve reclamecampagnes werden dinsdagavond 1 november uitgereikt in Concertgebouw Amsterdam tijdens de zevende editie van het 24Festival.
De Gouden Effie Awards werden toegekend aan ‘Moestuintjes, een groeiend succes’ (van Albert Heijn en bureau TBWA\Neboko) en ‘Uit Liefde voor Bier’ van Hertog Jan (AB InBev) en de bureaus The Valley en Vizeum.
Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders), algemeen lid van de hoofdjury: 'Twee gouden Effies, omdat het beide cases zijn met fantastische resultaten en waarbij ook nog eens alles klopt. Albert Heijn en TBWA tonen lef met een spaaractie die educatieve en maatschappelijke betekenis heeft. De Liefde voor bier case van Inbev en The Valley is een fantastisch merkverhaal. Het laat zien hoe - door consequent dichtbij de eigen identiteit te blijven - een nichemerk de mentale marktleider in pils kan worden.'
Zilveren Effies werden uitgereikt aan:
- ‘Burgerhulpverleners campagne’ (Hartstichting, bureau: Triple Double Sportmarketing i.s.m. We Are Blossom, BijlPR),
- ‘Meer met minder’ (KPN, N=5),
- ‘McDonald's Cadeau Kalender’ (McDonald’s Nederland, TBWA\Neboko),
- ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’ (Tele2, INDIE Amsterdam),
- ‘Amstel Radler 0.0%: van verfrissend bier naar bierig fris’, (adverteerder: Heineken Nederland, bureau: Being There i.s.m. Indie Amsterdam, TBWA\Neboko, Starcom),
- ‘De Valentijnskus van PostNL’ (adverteerder: PostNL, bureau: Joe Public)
- ‘Hoe HAK van Nederlanders bonen(vr)eters maakt’ (adverteerder: Hak, bureau: Etcetera i.s.m. Creative Venue PR, Initiative Media, Social Embassy).
Bronzen Effies gingen naar:
- ‘Oudere Fords komen weer thuis’ (Ford Nederland, Ogilvy & Mather Amsterdam),
- ‘Sterk staaltje van Opel’ (adverteerder: Opel Nederland, bureau: J. Walter Thompson Amsterdam i.s.m. CARAT, Isobar, DTC Media, Triple Double Sportmarketing),
- ‘NOCKEBY: hoe aandacht Ikea mooier maakte’ (Ikea Nederland, bureau: Lemz),
- ‘Sterk met Campina’ (FrieslandCampina, bureau: TBWA\Neboko),
- ‘Hoe SNS het vertrouwen van de gewone Nederlander terugwon’ (SNS, bureaus: FHV BBDO i.s.m. Vizeum, VBAT, Coopr),
- 'Behandel me als een dame' (adverteerder: Women Inc., bureau: KesselsKramer i.s.m. Jalt, Bratpack Internetdiensten, Motivaction),
- ‘Prominent 2015-2016: van sta op hulpmiddel naar relaxmoment’ (Prominent, bureau: Selmore Creative Agency),
- ‘Hypotheek binnen een week’ (Rabobank, Ogilvy & Mather Amsterdam),
- ‘ING: de bank die vooruit wil’ (adverteerder: ING Nederland, bureau: J. Walter Thompson Amsterdam i.s.m. Mindshare, SuperHeroes Amsterdam, Brand New Telly).
Twee eervolle vermeldingen gingen naar De Valentijnskus van PostNL’ (bureau: Joe Public) en 'KPN Pridestream’ (bureau: N=5).
De jury onder hoofdvoorzitterschap van Tex Gunning kreeg dit jaar in totaal 45 cases ter beoordeling in de drie inzendt categorieën: gedragscampagnes kort en lang, merkcampagnes en maatschappelijke campagnes. Daaruit kwamen uiteindelijk 18 winnaars en twee eervolle vermeldingen naar voren.
De 32e uitreiking van de Effie Awards door BVA en Vea maakte dit jaar voor de zevende keer deel uit van het 24Festival. Dit dag vullende event vond plaats op dinsdag 1 november in Het Concertgebouw te Amsterdam. De presentatie van de Effie Awards was in handen van Art Rooijakkers en Vicor Mids.
Alle #EffieAwardsNL winnaars gefeliciteerd! #24festival pic.twitter.com/XInmHzr9iW
— EffieAwardsNL (@EffieAwardsNL) November 1, 2016
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- goud
- Effies
- Hak
- Hartstichting
- Hertog Jan
- 2016
- Albert Heijn
- winnaars
- Lemz
- TBWA\Neboko
- Heineken
- Women Inc.
- Effie Awards
- IKEA
- Indie Amsterdam
- Triple Double
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing