Energize breidt uit met digitaal contentlabel Firestarter

Energize breidt uit met digitaal contentlabel Firestarter
  • Bureaus
  • 10 nov 2016 @ 00:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieContentDigitaalSocial media

Firestarter is een nieuwe loot aan de boom van digitaal bureau Energize. Het contentlabel helpt merken met premium digitale content vanuit een passende strategie.

Merken bestoken ons dagelijks met minstens 5.000 commerciële prikkels en dat aantal blijft schrikbarend toenemen. Van al deze content is 90% crap. Informatie waar mensen totaal niet op zitten te wachten. Verdien je dan als merk dan wel de aandacht die je opeist?

Voor merken die aandacht willen verdienen is Firestarter opgericht. Het bureau helpt merken op het gebied van contentstrategie, het bedenken van formats, het maken van premium digitale content en het optimaliseren van resultaat. Want consumenten willen content die hun aandacht waard is.

Verdiende aandacht

Met tien jaar ervaring gaat Energize niet over één nacht ijs. Zo publiceerde het bureau al eerder het boek ‘Verdiende Aandacht’, ontwikkelde de directie eigen modellen en deelt het eigen gedachtengoed op hogescholen en universiteiten. Daarnaast ontwikkelde men succesvolle formats zoals CMOtalk en SparkCast.

De afgelopen jaren adviseerde Energize al tientallen merken op het gebied van succesvolle contentstrategie, waaronder BLG Wonen, Achmea, Campina, HOYA, Heineken, GlaxoSmithKline, SNS en WNF. Al deze ervaring, in combinatie met de eigen visie op ontwikkelingen in de markt, komt nu samen in Firestarter. 

'Energize is al meer dan tien jaar een autoriteit op het gebied van contentmarketing', zegt managing director Klaas Weima. 'Inspelend op een veranderende markt was de tijd rijp om een eigen contentlabel te lanceren. Want veel merken gaan aan de slag zonder een doordachte strategie en vullen vervolgens timelines met irrelevante content. Firestarter helpt merken met een bewezen aanpak en maakt digitale content die aandacht verdient. Met de lancering van Firestarter maken we het voor merken makkelijker om te sturen op kwaliteit.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken