Foodora debuteert met eerste Nederlandse tv-commercial

Foodora debuteert met eerste Nederlandse tv-commercial
  • Bureaus
  • 7 nov 2016 @ 09:32
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCommercialsCampagnesFood

Foodora, de internationale fietsbezorgservice van kwaliteitsrestaurants, heeft een eerste tv-commercial gelanceerd in Nederland. In de campagne, gericht op foodlovers in de grote steden, laat de bezorgdienst het gevarieerde en gezonde aanbod van restaurants zien. Behalve in Nederland zal de commercial (van het Nederlandse bureaus Noise) nog in vijf andere landen worden vertoond.

In de campagne speelt een jong koppel de hoofdrol. Het koppel bespreekt met elkaar wat ze gaan doen met eten die avond en kijkt op de Foodora app. Wanneer ze een restaurant aanklikken, verandert hun woonkamer in het desbetreffende restaurant. Van een stylish Vietnamees restaurant en een hippe hamburgertent tot de nieuwste sushi-bar. 

De campagne verbeeldt Foodora’s missie om kwalitatieve maaltijden onderdeel te maken van het dagelijks leven. De campagne is ontwikkeld door Noise, het bureau voor innovatieve communicatie dat eerder succesvolle campagnes bedacht voor Coca-Cola, ING, Warner Bros en Pictures/Twentieth Century Fox.

Vincent Hosman, countrymanager van Foodora Nederland: 'Voorheen communiceerden we alleen lokaal, maar nu we aan het eind van het jaar in zeven Nederlandse steden actief zijn, kunnen we voor het eerst los met een landelijke TVC. Een moment om trots op te zijn. Met deze campagne laten we food lovers zien met wat voor restaurants wij samenwerken. De kijker herkent de hamburgertent, het Vietnamese restaurant en de nieuwe sushi bar en hoeft nu niet meer de deur uit om de nieuwste hotspots uit te proberen.' 

Robin Schmidt, regisseur van de campagne: 'Ik houd van uitdagingen en dit project sprak mij gelijk aan. In de campagne moesten drie restaurants met ieder hun eigen karaktereigenschappen uitgelicht worden en tegelijkertijd speelde de foodora app ook een grote rol. Dankzij een fantastisch creatief team is het eindresultaat een echte weerspiegeling van de uitstraling en het karakter van het merk.' 

Sinds donderdag is de commercial te zien op tv. De campagne wordt verder door vertaald naar social media en bioscopen in Nederland, Finland en Zweden. De komende maanden gaat de campagne ook live in bioscopen in Duitsland, Oostenrijk en Noorwegen.

Bezorgservice Foodora is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De on-demand bezorgservice bezorgt favoriete gerechten van kwaliteitsrestaurants in inmiddels 10 landen en 43 verschillende steden. De gerechten zijn snel besteld via de Android- of iOS-app of via de website en staan binnen 30 minuten op tafel (of op schoot) dankzij de fietsende bezorgers. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken