Lemz overgenomen door Havas Group
- Bureaus
- 4 nov 2016 @ 13:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieVerkoopReclame
- 4 nov 2016 @ 13:36
- Redactie Bureaus
Havas Group neemt het Amsterdamse reclamebureau Lemz over. Lemz werd opgericht in 2000 en was in 2014 nog ‘2nd best independent agency in the world’ op het Cannes Festival of Creativity, onder meer vanwege de Sweetie-campagne. Het Lemz-team bestaat uit 45 medewerkers en werkt voor klanten als Ikea, Nederlandse Loterij, verzekeraar CZ, Greenchoice en pensioenfonds PFZW.
Lemz wordt samengevoegd met het eveneens in Amsterdam gevestigde Havas Boondoggle. De naam van het fusiebureau wordt Havas Lemz. Willem van der Schoot, ceo van Lemz, zal het 80 medewerkers tellende bureau leiden.
Yannick Bolloré, ceo van Havas Group: 'We are very excited to welcome Lemz to the Havas family. The Dutch market is one of the most international and dynamic markets in Europe and many of our key clients are based in The Netherlands. Lemz’s agile organizational model fits perfectly with our Together strategy; we share the same values which include innovation, entrepreneurship, generosity and unfailing commitment to our clients. Combining our strengths will allow us to better achieve our mission to create meaningful connections between people and brands.'
Willem van der Schoot, ceo van Lemz: 'Over the past two years we carefully explored our options to become part of a bigger group and to increase our creative impact. We found in Havas a strong meeting of minds. It is a huge opportunity for Lemz, its talents and clients to benefit from the strategic advantages of a world leader in communications and its global resources. We will be better together.'
Lees ook: MarketingTribune-interview met Mark Woerde (Lemz) over Sweetie.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing