Lemz overgenomen door Havas Group

Lemz overgenomen door Havas Group
  • Bureaus
  • 4 nov 2016 @ 13:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieVerkoopReclame

Havas Group neemt het Amsterdamse reclamebureau Lemz over. Lemz werd opgericht in 2000 en was in 2014 nog ‘2nd best independent agency in the world’ op het Cannes Festival of Creativity, onder meer vanwege de Sweetie-campagne. Het Lemz-team bestaat uit 45 medewerkers en werkt voor klanten als Ikea, Nederlandse Loterij, verzekeraar CZ, Greenchoice en pensioenfonds PFZW.

Lemz wordt samengevoegd met het eveneens in Amsterdam gevestigde Havas Boondoggle. De naam van het fusiebureau wordt Havas Lemz. Willem van der Schoot, ceo van Lemz, zal het 80 medewerkers tellende bureau leiden.

Yannick Bolloré, ceo van Havas Group: 'We are very excited to welcome Lemz to the Havas family. The Dutch market is one of the most international and dynamic markets in Europe and many of our key clients are based in The Netherlands. Lemz’s agile organizational model fits perfectly with our Together strategy; we share the same values which include innovation, entrepreneurship, generosity and unfailing commitment to our clients. Combining our strengths will allow us to better achieve our mission to create meaningful connections between people and brands.'

Willem van der Schoot, ceo van Lemz: 'Over the past two years we carefully explored our options to become part of a bigger group and to increase our creative impact. We found in Havas a strong meeting of minds. It is a huge opportunity for Lemz, its talents and clients to benefit from the strategic advantages of a world leader in communications and its global resources. We will be better together.'

Lees ook: MarketingTribune-interview met Mark Woerde (Lemz) over Sweetie.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken