ING goes happy hardcore
- Bureaus
- 7 nov 2016 @ 11:18
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OnlineMobileCampagnesVideo
- 7 nov 2016 @ 11:18
- Redactie Bureaus
'De wereld verandert. En wij doen daar graag aan mee.' Om een indruk te geven van de grote vlucht die innovaties in bankieren hebben genomen in slechts 20 jaar tijd, gaat ING in een split-screen video terug naar het ‘happy hardcore’-tijdperk.
Uit het grote succes dat deze video in een paar dagen tijd gegeneerd heeft (momenteel een organisch bereik van bijna 900.000 en een overall engagement van 57% op 6 miljoen bereik), blijkt wel dat Nederland nog altijd positieve herinneringen heeft aan deze tijd. Daarnaast is op veler verzoek de volledige track van deze video nu ook te beluisteren op Spotify. Boomerang Motion was verantwoordelijk voor het concept, productie en de muziek van de video.
Met deze video laat ING zien hoe de bank met technologie en innovaties het bankieren voor consumenten en zakelijke klanten makkelijker en sneller heeft gemaakt. Waar je in 1996 nog je drankje aan de bar betaalde met de laatste muntjes die je net uit je portemonnee geschraapt had, betaal je in 2016 gemakkelijk, snel en contactloos met je mobiele telefoon.
Opdrachtgever ING was op zoek naar een onderscheidende manier om het innovatieve karakter van de bank verder te onderstrepen. Daaropvolgend zijn het concept, de productie én de muziek van deze video onder één dak ondergebracht bij Boomerang Motion. Zowel het bureau als ING zijn positief verrast door het viral effect en het aanzienlijke positieve sentiment op social media.
Credits
Opdrachtgever: ING | Bureau: Boomerang Motion | Concept: Marco van Houwelingen / Eldin Fetahovic / Michael van Os | Regie: Frits Taberima | DOP: Gabor Deak | Styling: Minoek Egberink | Executive producer: Fikret Fetahovic | Producer: Kim Trap | Junior producer: Thom Specht | Editor: Shebanjah Klaasen | Sound: Soundsright | Verantwoordelijk account: Jeroen Baardemans, Anika van den Bosch en Manal Hirzalla
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- 20 jaar
- betalen
- video
- smartphone
- 2016
- Boomerang
- innovatie
- split-screen
- gabber
- mobiel
- bankieren
- 1996
- ING
- happy hardcore
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing