MassiveMusic wint LIA-goud met rapper Centraal Beheer

MassiveMusic wint LIA-goud met rapper Centraal Beheer
  • Bureaus
  • 10 nov 2016 @ 10:04
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MuziekAwardCommercialsCampagnes

Muziekbureau MassiveMusic is drie keer in de prijzen gevallen bij de London International Awards. Het wereldwijd actieve Nederlandse bureau won goud in de categorie Music & Sound voor de ’Rapper’-campagne van Centraal Beheer.

De campagne ‘Rapper’ van Centraal Beheer, die door MassiveMusic in samenwerking met DDB & Tribal Amsterdam is ontwikkeld, heeft op de jaarlijkse London International  Awards goud gewonnen. Van de meer dan 250 verschillende inzendingen in de categorie Music & Sound, werden slechts vijf deelnemers met goud bekroond.

Met rapper Young D in de hoofdrol, en begeleid door de muziekproductie van MassiveMusic, probeert de campagne van de Nederlandse verzekeringsmaatschappij met geestigheid aan te tonen wat er kan gebeuren wanneer iemand een situatie niet volledig onder controle heeft. De rapper heeft net zijn eerste platendeal gescoord en beloond zichzelf met een nieuwe, blitse wagen, met ingebouwde Personal Voice Control. Wanneer Young D zijn single op de radio te horen is, wordt de Voice Control op ongelukkige wijze aangesproken, met meerdere catastrofes als gevolg.

Scott Cymbala, managing partner van MassiveMusic Los Angeles: 'Het is altijd fijn om erkend te worden door collega’s voor je muziek. Het Centraal Beheer-project is een perfect voorbeeld van de reikwijdte van Massive’s wereldwijde creatieve netwerk. De basis van het project was in Amsterdam, waar de tekst en de muziek gecomponeerd werden. Het opnameproces van de vocalen vond hier in Los Angeles plaats. Deze zijn daarna weer teruggestuurd naar Amsterdam, zodat het eindproduct gepresenteerd kon worden aan de klant.  Het is altijd een mooie mogelijkheid om op creatieve wijze met onze verschillende MassiveMusic studio’s samen te werken ten behoeve van onze klanten.'

​Zilver: FIFA'16 EA Sports​ 'Play Beautiful'

Naast het gewonnen goud heeft MassiveMusic ook zilver (Music & Sound: Music Adaptation – Song) in de wacht weten te slepen voor de ‘Play Beautiful’-campagne van FIFA’16 voor EA Sports. Hiermee zet het muziekbureau de lopende samenwerking met Wieden+Kennedy voort, met wie de campagne voor de vorige FIFA’15 ook gecreëerd werd. Voor ‘Play Beautiful’ werd het klassieke stuk ‘The Barber of Seville’ omgetoverd naar de creatieve ‘Fifaro’-compositie. Het bleek de perfecte soundtrack te zijn waar EA Sports naar op zoek was om de filmische trailer van FIFA’16 te ondersteunen.

​Brons: Fiber One ‘Expecting’

Ook werd MassiveMusic bekroond met brons (Music & Sound: Music Original – Song) voor het werk voor Fiber One’s ‘Expecting’ – een hilarische spot met een onsmakelijke twist. De campagne, in opdracht voor Saatchi & Saatchi New York met een originele compositie van MassiveMusic in samenwerking met muzieklegende Michael Bolton, vertelt een verhaal over verwachting, inspanning en geduld.

Hans Brouwer, CEO en oprichter van MassiveMusic: 'Een award winnen, ongeacht in welke sector, is een eremoment, maar om erkend te worden door een jury met zulke wereldklasse als die LIA heeft samengesteld, dat demonstreert hoe hard al onze vijf wereldwijde teams werken, zowel individueel als onderling. Met drie LIA-beeldjes naar huis gaan is een geweldige prestatie van alle MassiveMusic kantoren, en het feit dat daar goud bij zit, is als een mooie kers op de taart.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken