PR-bureau FNKE wint pitch SodaStream

PR-bureau FNKE wint pitch SodaStream
  • Bureaus
  • 23 nov 2016 @ 11:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingPitchesCommunicatiePRMerken

SodaStream kiest na een pitch voor PR-bureau FNKE als partner voor al haar PR-activiteiten in Nederland. FNKE overtuigde tijdens de pitch met een data-gedreven aanpak en het creatieve concept ‘Gewoon water is ook maar zo plat’. Het komende jaar introduceert FNKE SodaStream op de Nederlandse markt.

Bram Jeurissen van FNKE: “Nederlanders drinken voldoende, maar ze drinken relatief weinig water per dag. Daar ligt een mooie kans voor SodaStream, want het maakt het zeer goede Nederlandse drinkwater nog lekkerder door er bubbels aan toe te voegen. In de landen om ons heen is het al een groot succes, daar wordt meer water gedronken. Met slimme, data-gedreven PR-campagnes gaan we de Nederlander bewegen om dat ook te doen. En daarbij, een fles bubbels maakt toch alles feestelijker?” Met activaties, events en een uitgebreid seeding-programma creëert FNKE relevante zichtbaarheid voor SodaStream.

Winning team

Aurore Gustin, Marketing Manager Benelux SodaStream: “In de pitch werd direct duidelijk dat FNKE ons begrijpt. Net zoals SodaStream wil FNKE het verschil maken. FNKE in de PR-wereld, wij op het gebied van duurzaamheid, health en lifestyle. De data-gedreven PR-aanpak van FNKE past bij ons, SodaStream maakt haar keuzes ook op basis van data. Dit is de reden dat wij voor FNKE kiezen.” Ondertussen heeft FNKE al de eerste werkzaamheden verricht met een activatie tijdens de Dag van de Duurzaamheid en de lancering van de campagne Shame or Glory.

FNKE is een data-gedreven PR-bureau met ervaring op het gebied van geïntegreerde campagnes, activaties, merk- en productintroducties en contentmarketing. Data-gedreven campagnes hebben volgens het bureau een steviger fundament en maken merken bekender, toegankelijker en succesvoller.

SodaStream biedt een duurzaam alternatief voor bruiswater. Het toestel van SodaStream maakt van kraanwater in een handomdraai bruisend water. De intensiteit van de bubbels bepaal je zelf. SodaStream is actief in 45 verschillende landen en is nog volop aan het uitbreiden.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken