Sarah Jessica Parker viert kerst met Blokker
- Bureaus
- 3 nov 2016 @ 10:58
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsMarketingMerkenCampagnes
- 3 nov 2016 @ 10:58
- Redactie Bureaus
Blokker zet andermaal tv-ster Sarah Jessica Parker, ditmaal voor een kerstcommercial. De pepernoten liggen al lang in de winkel, dus komt de retailketen komend weekend alvast met die nieuwe reclamespot. Het is een vervolg op de afgelopen twee succesvolle tv-campagnes met Parker in de hoofdrol. De nieuwe commercial is de aftrap van de themacampagne 'Schitterende feestdagen' waar Blokker de feestperiode viert met extra aandacht voor de gezelligheid thuis.
In de commercial, die inmiddels op YouTube te zien is en vanaf 5 november op tv verschijnt, zien we de Amerikaanse filmster Sarah Jessica Parker in haar New Yorkse appartement haar eettafel feestelijk aankleden om haar vrienden te ontvangen met de feestdagen. Uiteraard kunnen cadeaus van haar favoriete winkel voor haar vrienden hierbij niet ontbreken. De actrice omarmt Blokker én de Hollandse gezelligheid en tovert daarom voor haar New-Yorkse vrienden een typisch Hollandse feestdagen traditie op tafel.
Nieuwe positionering, nieuwe themacampagne
De tv-commercial is de start van de themacampagne ‘Schitterende feestdagen’. Daarmee laat Blokker zien dat iedereen bij de retailer terecht kan voor een divers aanbod aan producten om het huis klaar te maken voor de gezellige wintermaanden. Blokker heeft een groot assortiment voor Sinterklaasavond; zoals cadeaus voor iedereen, speelgoed en zelfs iets lekkers voor in de schoen. Ook voor de warme decemberavonden kunnen klanten bij Blokker terecht voor de beste keukenapparatuur om heerlijke gerechten op tafel te zetten, servies om de eettafel sfeervol aan te kleden en uiteraard moderne kerstversiering voor in de boom.
In april van dit jaar introduceerde Blokker de nieuwe merkpositionering met deze wereldster. Met de eerder gelanceerde twee succesvolle campagnes gaf Sarah Jessica Parker een nieuw eigentijds gezicht aan Blokker. Uit het onderzoek van TNS NIPO in opdracht van Blokker bleek dat maar liefst 33% een positiever beeld heeft gekregen van Blokker. Ook trok de commercial een nieuwe jongere doelgroep, in de leeftijdscategorie van 25 tot 40 jaar aan. En daarbij heeft de campagne een positieve impact op bestaande én nieuwe klanten. De tv commercial is t/m eind december op televisie te zien en de campagne ‘schitterende feestdagen’ wordt ondersteund zowel online als in store.
Credits
Verantwoordelijk bij Blokker: Robert Bohemen & Esther Spaans
Verantwoordelijk bij KSM: Barbara Angeli Radovani & Simone Bergman
Creatie: Bies Vermeulen & Sebastiaan Kenter
Regie: Jonathan Herman
Director of Photography: Gabor Deak Productie: Bonkers, Saskia Kok & Jan Jinek
RTV Producer: Joze Rikken
Post-productie: Hectic Electric
Muziek: Sizzer
Geluid: The Ambassadors
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
- De marketingtransfers van week 15,... 12-04-2024
- Jazeker, De Hypotheker start een... 12-04-2024
- Breda Marketing lanceert Explore... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing