Sarah Jessica Parker viert kerst met Blokker

Sarah Jessica Parker viert kerst met Blokker
  • Bureaus
  • 3 nov 2016 @ 10:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsMarketingMerkenCampagnes

Blokker zet andermaal tv-ster Sarah Jessica Parker, ditmaal voor een kerstcommercial. De pepernoten liggen al lang in de winkel, dus komt de retailketen komend weekend alvast met die nieuwe reclamespot. Het is een vervolg op de afgelopen twee succesvolle tv-campagnes met Parker in de hoofdrol. De nieuwe commercial is de aftrap van de themacampagne 'Schitterende feestdagen' waar Blokker de feestperiode viert met extra aandacht voor de gezelligheid thuis.

In de commercial, die inmiddels op YouTube te zien is en vanaf 5 november op tv verschijnt, zien we de Amerikaanse filmster Sarah Jessica Parker in haar New Yorkse appartement haar eettafel feestelijk aankleden om haar vrienden te ontvangen met de feestdagen. Uiteraard kunnen cadeaus van haar favoriete winkel voor haar vrienden hierbij niet ontbreken. De actrice omarmt Blokker én de Hollandse gezelligheid en tovert daarom voor haar New-Yorkse vrienden een typisch Hollandse feestdagen traditie op tafel.

Nieuwe positionering, nieuwe themacampagne

De tv-commercial is de start van de themacampagne ‘Schitterende feestdagen’. Daarmee laat Blokker zien dat iedereen bij de retailer terecht kan voor een divers aanbod aan producten om het huis klaar te maken voor de gezellige wintermaanden. Blokker heeft een groot assortiment voor Sinterklaasavond; zoals cadeaus voor iedereen, speelgoed en zelfs iets lekkers voor in de schoen. Ook voor de warme decemberavonden kunnen klanten bij Blokker terecht voor de beste keukenapparatuur om heerlijke gerechten op tafel te zetten, servies om de eettafel sfeervol aan te kleden en uiteraard moderne kerstversiering voor in de boom.

In april van dit jaar introduceerde Blokker de nieuwe merkpositionering met deze wereldster. Met de eerder gelanceerde twee succesvolle campagnes gaf Sarah Jessica Parker een nieuw eigentijds gezicht aan Blokker. Uit het onderzoek van TNS NIPO in opdracht van Blokker bleek dat maar liefst 33% een positiever beeld heeft gekregen van Blokker. Ook trok de commercial een nieuwe jongere doelgroep, in de leeftijdscategorie van 25 tot 40 jaar aan. En daarbij heeft de campagne een positieve impact op bestaande én nieuwe klanten. De tv commercial is t/m eind december op televisie te zien en de campagne ‘schitterende feestdagen’ wordt ondersteund zowel online als in store. 

Credits

Verantwoordelijk bij Blokker: Robert Bohemen & Esther Spaans 
Verantwoordelijk bij KSM: Barbara Angeli Radovani & Simone Bergman 
Creatie: Bies Vermeulen & Sebastiaan Kenter
Regie: Jonathan Herman
Director of Photography: Gabor Deak Productie: Bonkers, Saskia Kok & Jan Jinek 
RTV Producer: Joze Rikken
Post-productie: Hectic Electric
Muziek: Sizzer
Geluid: The Ambassadors 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken