Sinterklaas-hit Bol.com bereikt miljoenenpubliek
- Bureaus
- 23 nov 2016 @ 12:34
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MuziekVideoWebwinkelCampagnes
- 23 nov 2016 @ 12:34
- Redactie Bureaus
Sinterklaas heeft een muzikale hit gescoord. De goedheiligman bereikte binnen vier dagen een miljoen online views met zijn videoclip voor de single ‘Wie zoet is krijgt alles’. Daarmee is de Sint-campagne van Bol.com succesvol van start gegaan.
De afgelopen weken heeft Bol.com met de Sint in het geheim gewerkt aan de videoclip die alle ingrediënten bevat voor een regelrechte hit: een icoon als Sinterklaas die zich dansend op de melodie van het pakkende Eviva España door een hypermodern pakjeshuis beweegt. Uit de songtekst over de groene stoomboot, virtual reality onderbroek en WiFi-hotspot in zijn mijter blijkt wel dat Sint met zijn tijd meegaat.
Maar ook om de huidige hiphop-hype eer aan te doen, gooit de goedheiligman er zelfs een heuse ‘dab’ uit. De online reacties hierop zijn lovend. Er is gretig op de herhaalbutton van de YouTube-video gedrukt, de videoclip is meer dan 2.200 keer gedeeld via Facebook én op Twitter werd de hashtag #VivaSinterklaas veelvuldig gebruikt.
Afgelopen weekend maakte Sinterklaas met het lied zijn radio-primeur en kwam de single vervolgens binnen in de Top-40 ‘single releases’ en Top 40 Spotify playlist ‘nieuwe releases’.
Sinterklaas heeft het lied en de clip gemaakt in samenwerking met Bol.com en de bureaus Lewis en Natwerk. De muziekproductie werd verzorgd door AMP Amsterdam, de filmproductie door We Are Will. ‘Wie zoet is krijgt alles’ is te beluisteren op onder andere Spotify en Soundcloud. De clip staat uiteraard op YouTube en Bol.com.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- hit
- Natwerk
- lied
- Wie zoet is krijgt alles
- online
- Sint
- YouTube
- Lewis
- Sinterklaas
- Bol.com
- campagne
- video
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing