Veel bekijks campagne kindermishandeling #ikkijknietweg
- Bureaus
- 17 nov 2016 @ 00:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Social mediaActivatieMaatschappijCampagnesVideo
- 17 nov 2016 @ 00:46
- Redactie Bureaus
‘Een mishandeld kind heeft maar één persoon nodig om voor hem of haar de cirkel van geweld te doorbreken. Kijk dus niet weg, maar kom in actie bij een vermoeden van kindermishandeling’. Deze oproep doet de Taskforce kindermishandeling en seksueel misbruik met de online campagne #ikkijknietweg in de door haar georganiseerde Week tegen Kindermishandeling.
Bij de kick-off van de week afgelopen maandag 14 november presenteerde de Taskforce ook haar eindrapportage met daarin een advies om het aantal mishandelde kinderen (ieder jaar 119.000) fors terug te dringen. 60.000 minder mishandelde kinderen binnen tien jaar. Dat is het doel van het ‘Nationaal Programma Kindermishandeling en Huiselijk geweld’ dat er volgens de Taskforce kindermishandeling en seksueel misbruik in 2017 moet komen.
Mishandelde kinderen die er zelf niet over durven praten, hebben mensen in de omgeving nodig die hun signalen opmerken en hier melding van maken, zegt Eberhard van der Laan, naast burgemeester van Amsterdam ook voorzitter van de Taskforce. “We weten uit cijfers dat helaas nog te veel mensen niets doen bij een vermoeden van kindermishandeling. Kijk niet weg en kom in actie. Hiermee kun je de wereld van een mishandeld kind compleet veranderen. Bellen kan ook anoniem”, aldus Van der Laan.
360-graden YouTube-films
De start van de Week tegen Kindermishandeling was afgelopen maandag 14 november in het Eye Filmmuseum Amsterdam, in het bijzijn van voorzitter Eberhard van der Laan en de andere leden van de Taskforce. Ook werd daar de online campagne #ikkijknietweg gelanceerd met onder meer de première van twee 360-graden YouTube-films waarin twee vormen van kindermishandeling, gezien vanuit de omstander en het slachtoffer, zichtbaar worden. En daarnaast hebben inmiddels meer dan 25 bekende Nederlanders en politici zich achter de campagne geschaard door met hun gezicht en de hashtag op een social post te staan.
Tot nu toe is de campagne #ikkijknietweg 80.000 keer bekeken op YouTube en werd de hashtag al 7.200 keer gedeeld op Facebook, instagram en twitter. Ook hebben de diverse media (tv, radio, dagbladen en nieuwswebsites) ruimschoots aandacht besteed aan de campagne.
Deze bewustwordingscampagne is in een samenwerking ontwikkeld door Boomerang Create en de communicatiebureaus 2twintig PR en HollandSpoor.
Lees ook: No Kidding komt deze week ook met een themacampagne.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- Taskforce
- Peter R. de Vries
- BN'ers
- video
- activatie
- overheid
- #ikkijknietweg
- kindermishandeling
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing