Welke verdwenen merken missen we het meest?

Welke verdwenen merken missen we het meest?
  • Bureaus
  • 15 nov 2016 @ 06:43
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekCampagnesMerken

Merken komen en gaan, maar de beste merken blijven hangen zelfs nadat ze al zijn verdwenen. Iedereen kent wel zo’n merk waar nog heimelijk aan wordt terugverlangt. Omdat de smaak ons terugbrengt naar schoolreisjes, de muziek naar eerste vakantieliefdes of de commercial naar vervlogen tijden. Richard Otto en Robbert van Loon, auteurs van het boek 'Verdwenen Merken', zijn nu via een online vragenlijst op zoek naar het meest gemiste verdwenen merk van Nederland.

Zo hopen ze zicht te krijgen op de meest gemiste merken in vijf uiteenlopende categorieën. Welke producten grijpen we nog steeds mis in de supermarkt? Waar kunnen we jammerlijk niet meer naar kijken op tv? Welk merk brengt niks nieuws meer uit? Welke winkels worden het meest gemist in de winkelstraten? 

Otto en Van Loon doen hiermee onderzoek naar het sentiment van Nederland en de kracht van verdwenen merken. Met hun gelijknamige bestseller zijn ze al eerder in boekvorm in de geschiedenis gedoken van ruim 300 Nederlandse merken die tussen 1970 en 2015 zijn verdwenen.

In het onderzoek hiernaar werd eens te meer duidelijk dat sommige merken als een soort Nationaal Erfgoed aan ons land zijn verbonden. Denk bijvoorbeeld aan merken als Vroom & Dreesmann, Giroblauw en King Corn. Merken die om geheel uiteenlopende redenen voor altijd in onze hoofden en harten zullen doorleven. Welke merken dit gevoel het sterkst vertegenwoordigen zal naar aanleiding van dit onderzoek medio november bekend worden gemaakt.

Klik hier door naar de online vragenlijst. 

Richard Otto is eigenaar van Tens Media en behalve mediaondernemer ook spreker, onderzoeker en adviseur op het gebied van marketing, media, merken en reclame. Robbert van Loon is eigenaar van Bureau Basket, een creatief bureau dat gespecialiseerd is in het creëren van shopperactivaties. Daarnaast schrijft hij alle soorten teksten met als doelgroep; de shopper.

Op MarketingTribune verscheen de afgelopen week een serie artikelen over bekende vakgenoten en hun favoriete verdwenen merk. Lees die serie hier terug. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken