ABN Amro eert sociale ondernemers in nieuwjaarsfilm

ABN Amro eert sociale ondernemers in nieuwjaarsfilm
  • Bureaus
  • 28 dec 2016 @ 11:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOMaatschappijCommercialsCampagnes

Met een korte nieuwjaarsfilm wil ABN Amro het grote publiek inspireren om in 2017 vaker producten en diensten van sociaal ondernemers te gebruiken. De commercial, ontwikkeld door Wefilm, vertelt het verhaal van de jeugdige wereldverbeteraar Billy.

Om het mensen makkelijk te maken deze maatschappelijk verantwoorde producten te vinden, lanceerde de bank eerder deze maand al een speciale zoekmachine.In deze nieuwjaarsfilm, die werd bedacht en gemaakt door Wefilm, laat kleine superheld Billy zien hoe leuk en gemakkelijk het is om de wereld een beetje beter te maken door producten van sociale ondernemers te gebruiken. Zo zien we merken als Tony’s Chocolonely, Waka Waka en Beebox voorbij komen.

Nederland telt veel entrepreneurs voor wie ondernemen niet alleen draait om financiële winst, maar vooral om een maatschappelijk doel. Een ruime meerderheid van de Nederlanders (66 procent) wil graag producten of diensten van deze ondernemingen afnemen. Maar in de praktijk doet vrijwel niemand dat nog, zo blijkt uit onderzoek van ABN Amro onder meer dan 1.000 Nederlanders. De bank ziet de impact en de waarde van sociaal ondernemerschap en werkt graag mee aan een economie die voor iedereen voordelen heeft. Daarom ondersteunt de bank sociale ondernemers financieel en inhoudelijk, en geeft het sociale merken nu de hoofdrol in deze nieuwjaarsboodschap.

Wefilm-regisseur Basha de Bruijn: 'We wilden laten zien hoe makkelijk en leuk het is om de wereld een beetje beter te maken door simpelweg de juiste producten te consumeren of te gebruiken. Alle producten en diensten waar je voor kiest, hebben een effect op de wereld om ons heen. Door bewuste keuzes te maken heb je als consument veel meer kracht en macht dan je denkt. In de film knalt wereldredder Billy met dit goede voornemen 2017 in en maakt de kijker bewust van het feit dat iedereen in grotere of kleinere mate een wereldredder kan zijn.'

Credits

Klant: ABN Amro | Concept & productie: Wefilm | Regisseur: Basha de Bruijn | D.O.P.: Martijn van Broekhuijzen | Producer: Annemieke Boschma | Offline editor: Gert-Willem Visser | Grading en visual effects: The Compound | Muziek: Paraphrase | Geluid: Haai Faai de Luxe | Verantwoordelijk aan klantzijde: Erna Lammers, Gitte Wouters, Tanja Bom, Matthijs Kleinlooh



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken