Armoede-campagne van Etcetera voor Linda Foundation

Armoede-campagne van Etcetera voor Linda Foundation
  • Bureaus
  • 21 dec 2016 @ 10:47
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOTijdschriftuitgeversMaatschappijCampagnes

In Nederland groeit één op de negen kinderen op in armoede, en in grote steden zoals Amsterdam zelfs één op de vier. Ze kunnen geen leuke dingen doen met vriendjes, vieren geen Kerst en krijgen soms zelfs geen verjaardagscadeautje. Etcetera ontwikkelde een campagne voor de Linda Foundation, die arme gezinnen met kinderen een steuntje in de rug geeft.

In Nederland heerst verborgen armoede. Gezinnen die het financieel zwaar hebben doen er vaak alles aan om dat niet aan de buitenwereld te laten merken. Het oneerlijke is: hun kinderen gaan dat noodgedwongen ook doen. Hun smoesjes-machine draait daarom op volle toeren. Op dat inzicht bedacht Etcetera de campagne ‘Armoede is niet eerlijk’.

In drie commercials, vijf radiospotjes en drie print-uitingen worden gekke, maar pijnlijke smoesjes gebruikt door kinderen van verschillende leeftijden.

Dick van de Lecq, directeur van Etcetera: 'Het is leuk om voor goede doelen te werken en de Linda Foundation is een extra goed doel. Linda en grote bedrijven zorgen er namelijk voor dat elke gedoneerde euro omgezet wordt in 1,25 euro voor arme gezinnen.'

Met deze aandacht voor de Linda Foundation wordt gestuurd op meer donateurs om arme gezinnen in Nederland te steunen. De gezinnen ontvangen cadeaubonnen t.w.v. €600 van Albert Heijn, Intertoys, C&A en Hema. De overheadkosten van de Linda Foundation worden betaald door Linda de Mol en uitgeverij Mood for Magazines. Zo hebben donateurs de garantie dat hun gift in zijn geheel gebruikt wordt voor de gezinnen die het moeilijk hebben. 

Credits

Klant: Linda Foundation | Bureau: Etcetera | Creatie: Tim Olland en Marie-Louise Diekema | Producer: Luanne Quax | Verantwoordelijk bij klant: Jocelyn Nassenstein-Brouwer, Linda de Mol, Jildou van der Bijl | Productiemaatschappij:  Dpplr | Regisseur: Daniel Dow | Geluid: Earforce | Fotografie: Tim Stet



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken